beantwoord

Eerste klas reizen bij inchecken net voor de spits

  • 22 February 2022
  • 1 reactie
  • 590 Bekeken

Ik overweeg te reizen met een NS Flex Dal vrij abonnement met daarbij 1e klas reizen in de daluren. Ik weet dat als ik voor de spits incheck (bijvoorbeeld 15:55) en in de spits reis dat ik dan toch gratis reis. Mijn vraag is, reis ik dan ook de hele reis in de eerste klasse? Of is daarvoor het moment van inchecken niet van belang? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

icon

Beste antwoord door Thom 22 February 2022, 11:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

U reist gewoon de hele reis in eerste klas als u voor 16.05 incheckt. Met Dalvrij mag u uw reis in de eerste klas afmaken en u mag ook de reis vervolgen bij een andere vervoerder als u uitcheckt in de spits, en daarna binnen 35 minuten weer incheckt bij die andere vervoerder.

Het moment van inchecken is bepalend voor de prijs, niet de tijd van reizen. U moet uw reis wel binnen 35 minuten starten, behoudens vertraagde treinen.

Concreet voorbeeld toegevoegd: Als u in Zwolle voor 16.05 incheckt bij NS, liefst iets eerder voor de zekerheid, en in Groningen uitcheckt, daarna binnen 35 minuten incheckt bij Arriva, dan reist u bijvoorbeeld ook naar Roodeschool of Zuidhorn gratis en de hele reis eerste klas, voorzover er eerste klas plaatsen (beschikbaar) zijn.

Wellicht ten overvloede: het kan budgettair slim zijn uw kaart voor de tweede klas in te stellen/ingsteld te houden voor als u toch in de spits incheckt. Dit is de standaardinstelling. Het normale tarief voor reizen in de eerste klas is zeer hoog.

Reageer