exacte tijden inchecken van een dal vrij abonnement | NS Community
beantwoord

exacte tijden inchecken van een dal vrij abonnement

  • 20 November 2016
  • 6 reacties
  • 21442 Bekeken

Ik lees heel veel over tijden vwb inchecken dal vrij abonnement.

Ik begrijp dat alle tijden voor de spits uren 06.30-09.00 uur 16.00-18.30 uur incl weekend en feestdagen daluren zijn

Tot wanneer kan ik inchecken, ik begrijp 06.34 59 sec en 16.04.59 sec klopt dat ?

En als ik voor deze tijden incheck zijn altijd daluren ?
icon

Beste antwoord door Thom 20 November 2016, 18:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge
@tulp60 De daluren zijn de tijden buiten 6:30-9:00 en 16:00-18:30. Buiten deze tijden kan u gewoon inchecken met een dalvrij abonnement. Als u bijv. Om 6:29 incheckt kunt u gewoon reizen. Volgensmij kan u dan niet overstappen van vervoerder, na 9:00 is dat dan wel weer mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4
U moet inchecken voor 06.35, na 08.55, voor 16.05 en na 18.25 voor korting. Ik zou overigens niet om 06.34.59 inchecken - u kunt net te laat zijn in de praktijk - maar in theorie kan het. U heeft al vijf minuten genadetijd. Gaat u daar overheen, dan is het systeem onverbiddelijk en heeft u geen korting.
In het weekend op zaterdag en zondag reist u altijd 'gratis'. Bedenk wel dat de korting vervalt als u in de spits overstapt naar een andere vervoerder.
Reputatie 7
Badge +3
Er wordt een marge van 5 minuten in uw voordeel gehanteerd.
Dus eigenlijk zijn de spitstijden 6.35 - 8.55 uur en 16.05 - 18.25 uur. Let wel op, 6.34 inchecken is vrij reizen, 6.35 inchecken is vol tarief!
Reputatie 6
Ik weet dat deze 5 minuten marge geldt bij de NS, maar ik weet niet hoe het zit bij de andere vervoerders. Ik heb hier en daar vernomen dat deze marge niet bij alle andere vervoerders wordt toegepast. Ik was onlangs in Venlo, en durfde niet om 18.25 uur in te checken bij Veolia.
Wie kent de exacte regels per vervoerder?
Reputatie 7
Badge +4
Ze zijn bij alle treinvervoerders gelijk.

Overigens kunt u na een foute of ongewenste incheck de fout weer ongedaan maken door uit te checken, het snelste is dat bij een ander paaltje.
Reputatie 6
Badge +2
Ze zijn bij alle treinvervoerders gelijk.

Overigens kunt u na een foute of ongewenste incheck de fout weer ongedaan maken door uit te checken, het snelste is dat bij een ander paaltje.

Andere vervoerders tonen bij inchecken niet (of, bij poortjes van Arriva op sommige stations, verkeerd, zie https://forum.ns.nl/op-station-17/iuschermteksten-25338/index1.html#post155889 en https://forum.ns.nl/op-station-17/cicoschermteksten-8875/index2.html#post155386) of je met korting reist, dus je merkt het pas achteraf. bijdragevandennis

Reageer