Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over factuur . 

Ik zie dat er 3x een bedrag van 4 euro is afgeschreven wat niet klopt. Ik probeerde dit via uitcheckgemist terug te vragen maar daar zie ik dat de bedragen wél gecorrigeerd zijn. Het gaat om 9, 18 en 20 augustus. Kan dit gecorrigeerd worden? Ik heb nu teveel betaald. 

Groet,

Olet Meurs

Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Als je met een bankpas gereisd hebt zie https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht 

Hallo Olet Meurs en welkom bij de NS Community,

Je kan het zoals Robert aangaf zelf regelen als je de reizen met je bankpas hebt gemaakt en anders contact opnemen met onze klantenservice, zoals MoDe aangaf.

Als de reizen bij OV-chipkaart (uitcheckgemist) al automatisch gecorrigeerd zijn lijkt het me om (BTM) afschrijvingen van €4 voor OVpay te gaan.

Dat zou je dan automatisch terug moeten krijgen, maar als het om reizen van augustus gaat duurt het wel erg lang.

Ik krijg een melding dat mijn factuur klaarstaat in MijnNS. Ik ben al een kwartier aan het zoeken waar hij is verstopt, en niet gevonden ondanks de onderstaande tekst.

Waarom wordt deze factuur niet meegestuurd als bijlage van de melding?

Uitleg over je factuur

Je vindt de facturen van je NS Flex-abonnement of abonnement op saldo onder het tabblad 'Betaaloverzicht' in Mijn NS. Lees meer uitleg van je factuur.

Als u in Mijn NS geen facturen kunt zien, is er vermoedelijk iets mis met de koppeling tussen uw abonnement en uw Mijn NS-account. U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om dit recht te laten zetten.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

NS verstuurt overigens geen facturen per mail omdat die privacygevoelige informatie bevatten.

NS verstuurt overigens geen facturen per mail omdat die privacygevoelige informatie bevatten.

En omdat NS het te ingewikkeld vindt om beveiligd te mailen en je daadwerkelijk een factuur te sturen zoals ze verplicht zijn in plaats van je alleen een berichtje te sturen dat je je factuur kunt komen halen (op hun webportaal).

En omdat NS het te ingewikkeld vindt om beveiligd te mailen en je daadwerkelijk een factuur te sturen zoals ze verplicht zijn in plaats van je alleen een berichtje te sturen dat je je factuur kunt komen halen (op hun webportaal).

Men is niet verplicht je een factuur per e-mail te versturen, heel veel bedrijven doen dat al niet meer (zoals bij mij de woningbouw, zorgverzekeraar, telecomprovider, energieleverancier, waterleidingbedrijf… en als het aan de Belastingdienst ligt krijg je ook geen post meer maar alles digitaal in MijnOverheid).

Reageer