beantwoord

Factuur klopt niet

  • 11 November 2023
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Ik heb voordat ik mijn reis op 4-11 maakte van Alkmaar naar Amsterdam Bijlmer ArenA (en terug) heb ik 20 euro op mijn OV kaart gezet. Deze is ook afgeschreven van mijn betaalrekening. 
Nu zie ik in mijn factuur staan dat ik nogmaals voor deze rit moet betalen 21,60. Dit betekend dat ik totaal 41,60 euro moet betalen van een rit van 21,60. Dit klopt dus niet. 
Kunnen jullie mij hierbij helpen? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 November 2023, 11:29

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Uit het feit dat u een factuur ontvangt, leid ik af dat u NS Flex hebt. Bij NS Flex wordt het saldo dat op de kaart staat, nooit gebruikt. U reist dus niet op saldo, maar op rekening: reizen worden altijd achteraf gefactureerd.

Het is dus niet zo dat u 41,60 euro hebt betaald voor deze reis: de 20 euro die u op de kaart geladen hebt, staat nog op de kaart. U kunt dit bedrag laten uitbetalen bij een servicebalie van NS.

Badge +3

Grappig, ik zie dat je voor Alkmaar - Bijlmer vandaag beter metro 50 vanaf Sloterdijk kunt nemen, want dan kost je reis maar € 8,10

En ben je ruim 20 minuten sneller dan met de trein (overstap van 25 of 27 minuten op Centraal).

Leve de weekend-dienstregeling (en jammer dat de IC Nijmegen niet op Bijlmer stopt).

Reageer