beantwoord

Fietstag koppelen?

  • 24 September 2023
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb bij de bewaakte fietsenstalling op Amsterdam centraal (ij zijde) een fietstag gekregen. Hierbij werd aangegeven dat ik dit 'even' zelf moet koppelen aan mijn abonnement/ov-kaart. Maar ik kan dit helemaal nergens online vinden..  Iemand hier ervaring mee? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 September 2023, 14:03

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo NSS en welkom bij de NS Community,

 

Ik durf er geen exact antwoord op te geven. Zoals ik het altijd had begrepen wordt de fietstag altijd gelijk door de stallingsbeheerder gekoppeld aan jouw OV-chipkaart. Als je nu een abonnement koopt en op de OV-chipkaart plaatst welke is gekoppeld dan staat het abonnement ook gelijk aan de tag gekoppeld. Zover ik het ook kan achterhalen kan je zelf online niet de tag koppelen aan een OV-chipkaart of abonnement. Heeft de beheerder niet om jouw OV-chipkaart gevraagd voordat de tag werd uitgegeven? Ik wil je naast dit ook het advies geven om nogmaals navraag te doen bij de beheerder of deze de tag kan koppelen mocht dat niet al gebeurd zijn.

Badge +3

Zie https://www.amsterdam.nl/verkeer-vervoer/fiets/parkeren/fietstag

Abonnement online koppelen

Uw abonnement kunt u zelf online koppelen aan de fietstag door dit formulier in te vullen. De fietstag wordt dan binnen 3 werkdagen aan uw abonnement gekoppeld.

Maar dat heeft niets een ov-chipkaart te maken, die tag zou gewoon moeten werken in de NS stallingen.

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik zal terug naar de beheerder. 

 

Ps. Waarschijnlijk toeval maar de verkregen fietstag lijkt wel op die weergegeven op het formulier (gemeente Amsterdam). 

Badge +3

Ja, die tag is natuurlijk ‘universeel’ (voor Amsterdam), maar zelf koppelen aan een abonnement op een ov-chipkaart is dus niet mogelijk, in ieder geval niet via Mijn NS.

Dat zal de beheerder inderdaad dus moeten doen (bij een stallingsabonnement). Vergelijk de abonnementstickers voor NS stallingen, waar geen chip in zit en je dus altijd alsnog je ov-chipkaart moest (laten) scannen. Die tag bespaart je die (kleine) moeite, je kunt gewoon doorlopen en je ov-chipkaart komt er niet aan te pas.

Als ik de hele uitleg lees kan het ook best zijn dat een combinatie van zo’n tag en Stallen op Rekening (met maandelijkse factuur) misschien niet eens mogelijk is, dus dat je bij het verlaten van een stalling na meer dan 24 uur alsnog contactloos moet afrekenen met een bankpas?

Laat maar weten.

Reageer