beantwoord

flex dal abonnement met nieuwe pas aangeschaft

  • 20 February 2022
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een nieuwe ov chipkaart en een flex dal abonnement aangeschaft en al betaald. Deze zou vandaag ingaan, maar in ‘mijn ns’ staat er ‘reizen op saldo’. Bij ophalen product staat dat er niets op te halen valt. Hoe kan ik dit corrigeren? 

icon

Beste antwoord door JurgenH 20 February 2022, 00:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij jouw gegevens. NS klantenservice kan dat wel. Zij zijn telefonisch via Twitter, Facebook of chat bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt erop dat hier iets is misgegaan in de verwerking van je nieuwe flex abonnement.

Neem even contact op met de klantenservice, dan kunnen ze met je meekijken.

Reputatie 6

Hey N3ll. Welkom bij de NS Community.

Zoals hier al is aangegeven, kan je nu het beste contact opnemen met de klantenservice om dit na te laten kijken. Waarschijnlijk is het systeem vertraagd in het laten zien van een product wat vandaag in gaat, maar om dit zeker te weten kun je dus contact opnemen! 

Reputatie 7
Badge +1

DE gewone melding is altijd bij FLEX-welk soort ABO je eventueel ook hebt: reizen op rekening´

Weet je zeker dat je je niet vergist?

Je kan enkel op saldo reizen met een oud type zonder FLEX en dan heb je dus ook altijd minimaal 20€ beginsaldo nodig om maar te kunnen insjekken.

Badge +3

Als je het abonnement los besteld hebt, kijk even bij een supermarkt of er iets op te halen valt.

In Mijn NS staat dat namelijk soms niet.

Edit: Je topic was van vannacht, zie dan wat @Momo aangeeft. Vanaf 2:00 zou het dan moeten werken met een kaart die samen met het abonnment besteld is.

Bij een bestaande kaart moet je het nog ophalen, daar heb je dan vannacht als het goed is een mail over ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een nieuw Flex abonnement op een nieuwe kaart besteld hebt met een bepaalde ingangsdatum, dat zal MijnNS tot die ingangsdatum "Reizen op saldo” aangeven en pas vanaf de ingangsdatum je Flex abonnement. Mogelijk is die wijziging van Reizen op saldo naar Flex niet gelijk om middernacht maar op een wat later tijdstip in de nacht. Als de ingangsdatum 20 februari is en het wordt nog steeds als Reizen op saldo aangegeven, dan is er er iets mis. 

Met Flex abonnement op een nieuwe kaart besteld klopt het dat er niets op te halen valt, dat moet alleen als je Flex nieuw bestelt op een al bestaande kaart.

Reageer