Gebruik ns abonnement | NS Community
beantwoord

Gebruik ns abonnement

  • 21 October 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Goededag,

 

Ik woon op Curaçao en heb een doorlopend ns-abonnement. Overmorgen kom ik in Nederland aan, hoe kan ik gebruik maken van mijn abonnement? Kan ik gewoon naar een loket gaan en het activeren?

icon

Beste antwoord door bahnrider 21 October 2021, 05:32

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nou nee, dat is al jaren verleden tijd,

Goede reis overigens en hopelijk een rustige vlucht gewenst.

Je zegt niet duidelijk WELK NS-abo je hebt, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je een echt ABO hebt voor onbeperkt reizen als je zo lang op dat eiland zit-dat is dan heel lang betalen voor niet kunnen gebruiken.

Bedoel je enkel gewoon de chipkaart? Dan moet er minstens 20 eur op staan om in te kunnen sjekken en naar huis/bestemming te reizen-UITsjekken niet vergeten.

Als je bvb nog een kortingsABO (vroeger wel VoorDeelUren=VDU genoemd) dan reis je met 40% korting enkel BUITEN de spits=na 9.00, dan is 10 eur startsaldo voldoende en weer gewoon IN+Uitsjekken.

Elk soort ABO blijft gewoon op je kaart staan tot het weer wordt aangesproken middels dat INsjekken.

Maar als je zo slim was op Korsouw een soort FLEX ABO op de kaart aan te vragen, nieuw of als vervanging van een ander ooit eerder gebruikt soort ABO-dan moet je die ´bestelling´ eerst laden op je kaart door hem tegen de lezer van de automaat te houden en dan het scherm te volgen. Je kan altijd precies nagaan wat er op je kaart staat door alweer die automaat te gebruiken en te kijken naar ´produkten´ op kaart.

Hallo Pharao en welkom bij de NS Community,

 

Kan je je redden met het gegeven antwoord van bahnrider?

Reageer