beantwoord

Geen verbinding daardoor later inchecken

  • 28 February 2024
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Normaliter check ik altijd net voor 16:00 in om in aanmerking te komen voor het daltarief. 

Nu is in de afgelopen periode het traject tussen Amsterdam CS en Amsterdam Amstel gestremd geweest door werkzaamheden. Dus met Metro naar CS of  met de trein naar Muiderpoort en wachten op volgende trein naar Amsterdam CS. 

Ik heb dus gekozen voor metro naar CS maar heb daardoor niet kunnen inchecken voor 16:00. Hierdoor krijg ik dus alsnog het volle tarief in rekening gebracht. Kan ik deze extra onkosten declareren. En zo ja, hoe? Onder wel subforum moet ik deze plaatsen? Ik heb meerdere keuzes die ik heb maar gegokt. 

 

Groet,

Etienne 

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 February 2024, 16:43

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Nee, u kunt geen vergoeding krijgen voor extra reiskosten ontstaan door het inchecken in de spitsuren als de dienstregeling door geplande werkzaamheden is aangepast en het voor u daardoor onmogelijk geworden is in de daluren in te checken. U had dus beter de trein kunnen nemen om extra kosten te voorkomen.

Reputatie 5

Ja, u hebt er zelf voor gekozen om met de metro te gaan, en er dus zelf voor gekozen om het volle tarief te betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Als de metro een trein vervangt, staat er in de reisplanner NS metro. Er staat dan een metropoortje open en de bedoeling is dat er ingecheckt wordt bij NS. Met een incheck bij NS voor 16 uur kun je met daltarief in de spits verder reizen.

Ik begrijp dat je echter bij de metro hebt ingecheckt. Stond er geen poortje open of ben je op een ander metrostation dan Amsterdam CS of Amstel ingestapt?

Reageer