beantwoord

geld kwiijt bij inchecken

  • 4 December 2021
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Goedendag

 

Mijn vriend had via ov saldo besteld en er werd gezegd dat je je bestelling ook kon ophalen door in te checken. Dat gedaan te hebben bleek dat er ipv 50 euro 30 euro opgeladen was. Wat kunnen we doen om die verloren 20 euro terug te krijgen. Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door bahnrider 4 December 2021, 10:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat het TOCH klopt-bij elke INsjek wordt, als je althans geen ABO oid hebt, 20 eur borg ingehouden bij reizen met NS, die wordt bij de correcte UITsjek verrekend met de uiteindelijke ritprijs. Als de borg 20 is, dan reis je vrijwel altijd tegen de volle prijs en dat kan ook nog betekenen dat een erg lange reis nog meer kost.

Dus je weet pas helemaal zeker wat er gebeurd is na het eind van je reis.

Reputatie 7
Badge

Bij inchecken bij NS betaal je het instaptarief van (zonder korting) €20. Na je reis krijg je het verschil met de werkelijke kosten terug.

Is er dus niet gewoon wel €50 bijgeschreven maar ook meteen (voor het inchecken) weer €20 afgeschreven? Dan is het verschil op je saldo effectief namelijk dus precies die €30.

Badge +3

Als je online 50 euro saldo bestelt en dat niet ergens anders (supermarkt e.d.) ophaalt wordt het inderdaad bij het inchecken geladen, waarbij natuurlijk ook het instaptarief van 20 euro ingehouden wordt (anonieme kaart of persoonlijke zonder abonnement).

Dat een poortje/paaltje 30 euro toont klopt dus. Bij uitchecken krijg je het niet gereisde deel van die 20 euro terug als saldo.

Haal je saldo op bij een automaat. Reis je met NS? Dan hoef je niet meer langs een ophaalautomaat. Je saldo staat bij het inchecken direct op je kaart!

Reageer