beantwoord

geld terug vragen

  • 17 September 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

beste meneer/mevrouw,

mijn oude ov chipkaart is 4 september verlopen, echter was mijn nieuwe niet naar mijn adres verstuurd maar stond het adres van mijn ouderlijk huis nog in jullie systeem. 

doordat mijn ov chipkaart verlopen is heb ik tussen vrijdag 8 september tot donderdag 15 september via mijn betaalpas gereisd, maar ik heb een studenten reisproduct. Ik was ivm de start van mijn studiejaar en de activiteiten daaromheen niet in de gelegenheid om het nieuwe ov op te halen bij mijn ouderlijk huis. 

over de loop van deze week heb ik voor exact €69,15, waar ik eigenlijk gratis zou kunnen reizen. het rekeningnummer van de betaalpas waarmee is betaald is: ***.

ik begrijp dat dit deels eigen schuld is, maar ik hoop dat jullie mij wellicht toch kunnen helpen met dit probleem. alvast dank voor uw moeite.

 

met vriendelijke groet,

 

Daan Heeremans

moderator: persoonlijke gegevens verwijderd

icon

Beste antwoord door Tomas NS 17 September 2023, 15:07

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Daan, welkom bij deze Community. Je bankrekeningnummer heb ik uit je bericht verwijderd.

Ik kan je alvast vertellen dat NS niet het gehele bedrag terug gaat betalen. Het Studentenreisproduct is geen product dat wij uitgeven. Je kunt tot drie keer per jaar gebruik maken van de regeling Geld Terug bij Vergeten Abonnement, die regeling geldt dan weer wel voor het Studentenreisproduct.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan je alvast vertellen dat NS niet het gehele bedrag terug gaat betalen. Het Studentenreisproduct is geen product dat wij uitgeven.

 

Dat is natuurlijk geen argument. Het is NS dat nu geld heeft ontvangen, dat ze normaal gesproken niet zouden hebben gekregen. Volgens de regeltjes hoeven jullie inderdaad niet alles terug te betalen, maar zeg dat dan gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

Bij studentenreisproduct moet men zelf voor een nieuwe kaart zorgen. TS heeft wat dat betreft geluk dat NS nog een ‘gratis’ kaart heeft gestuurd. TS heeft niet het huidige adres opgegeven en zelf er voor gekozen om niet de kaart bij ouders op te halen.

@Daan Heeremans kan gebruik maken van de regeling vergeten abonnement. Voor de rest van de reizen zou er contact opgenomen kunnen worden met DUO, maar in principe is iedereen zelf verantwoordelijk voor een geldige ov-chipkaart.

Reageer