beantwoord

gereist zonder OV-korting van studentenreisproduct


Ik heb dus een tijdje gereisd en omdat ik reis op rekening ben ik even gaan kijken naar wat ik aan het einde van de maand moet gaan betalen, waarnaar mijn eigen verbazing ik fors meer moet betalen dan ik had verwacht.

Ik heb op de app per reis gekeken naar wat ik heb betaald voor elke reis en ben erachter gekomen dat de reizen die ik heb gemaakt zonder korting zijn, terwijl ik deze wel moet krijgen omdat ik met een studentenreisproduct reis. (Ik zou dan na 16 juli met korting moeten reizen, maar dit is dus niet gebeurd)

Omdat ik dit zelf erg zonder vind van mijn geld wil ik gaan kijken of er enige mogelijkheid is om hiervoor restitutie aan te vragen; de vraag is naar wie ik hiervoor moet bellen, heeft iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Momo 30 July 2022, 19:12

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3

Belangrijk om te weten is dat NS Flex of reizen op rekening niet samen gaat met het studentenreisproduct, omdat dit op saldo gaat. U kunt óf op saldo reizen óf op rekening, maar niet beide tegelijk. Ik weet niet of u een restitutie o.i.d. kan verwachten, maar daarvoor kunt u het beste contact opnemen met de NS klantenservice via chat of telefoon.

Reputatie 7
Badge +3

Als je reist op rekening heb je NS Flex. Het studentenreisproduct en Flex op dezelfde kaart zorgt voor problemen, er daar wordt ook voor gewaarschuwd. Combineer je dat wel dan is het voor eigen risico.

 

Zie  https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-nieuwe-student/stappen/stap-drie/

Andere producten op je kaart?

We adviseren je om op je OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Wil je naast het studentenreisproduct een ander reisproduct gebruiken (zoals een abonnement bij een vervoerder)? Zet deze dan op een andere OV-chipkaart dan waar het studentenreisproduct op staat.

Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct op één OV-chipkaart? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet naar behoren werkte, niet voor vergoeding in aanmerking.

Reputatie 7
Badge +3

Het is zeker zonde dat je meer voor jouw reizen moet betalen omdat niet hebt gekeken of een op saldo abonnement wel gecombineerd kon worden. Zowel DUO als NS waarschuwen ervoor dat beiden niet samen op 1 kaart kunnen. Restitutie voor gemiste korting kun je vergeten. Wel kun je de klantenservice vragen flex te beëindigen zodat je deze op een nieuwe kaart kunt aanvragen. Je reist dan wel met 2 kaarten, maar ook.met de voordelen van beide abonnementen.

@douwe265

Studenten en lezen.☹️

Badge +3

En behalve bij DUO/Studentenreisproduct staat het ook op ns.nl/studenten

 

Reputatie 7
Badge +3

Gezien een ander topic zou je geen NS Flex kunnen zetten op een kaart waar al een SRP op staat.

Bij deze persoon accepteerde het systeem het niet vanwege een ander abonnement op de kaart.

Belangrijk om te weten is dat NS Flex of reizen op rekening niet samen gaat met het studentenreisproduct, omdat dit op saldo gaat. U kunt óf op saldo reizen óf op rekening, maar niet beide tegelijk. Ik weet niet of u een restitutie o.i.d. kan verwachten, maar daarvoor kunt u het beste contact opnemen met de NS klantenservice via chat of telefoon.


Bedankt voor de tip! Ik heb contact opgenomen met de NS klantenservice, gelukkig worden de reizen van deze maand rechtgezet en wordt de rest van het teveel betaalde bedrag gerestitueerd, precies wat ik wilde. 😄

Gezien een ander topic zou je geen NS Flex kunnen zetten op een kaart waar al een SRP op staat.

Bij deze persoon accepteerde het systeem het niet vanwege een ander abonnement op de kaart.

Waarschijnlijk is het bij mij het geval geweest dat ik al NS-flex op mijn kaart had staan en hierna het SRP er op heb gezet, als dit vice-versa was gegaan had het mij waarschijnlijk wat moeite bespaard. 😅

Reputatie 7
Badge +3

Helaas gebeurt dat weer niet, maar staat er wel op de site van het studentenreisproduct een waarschuwing bij de stap hoe je je SRP moet koppelen aan je kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijk om te weten is dat NS Flex of reizen op rekening niet samen gaat met het studentenreisproduct, omdat dit op saldo gaat. U kunt óf op saldo reizen óf op rekening, maar niet beide tegelijk. Ik weet niet of u een restitutie o.i.d. kan verwachten, maar daarvoor kunt u het beste contact opnemen met de NS klantenservice via chat of telefoon.


Bedankt voor de tip! Ik heb contact opgenomen met de NS klantenservice, gelukkig worden de reizen van deze maand rechtgezet en wordt de rest van het teveel betaalde bedrag gerestitueerd, precies wat ik wilde. 😄

Dan heb je geluk gehad, want normaal gesproken krijg je hier geen restitutie voor.

Reageer