gestorneerde afschrijving

  • 9 February 2022
  • 2 reacties
  • 872 Bekeken

Ik heb deze maand mijn afschrijving gestorneerd omdat er een andere uitgaven tussen kwam die erg dringend was. Ik betaal het bedrag deze maan nog terig. Had een mail gekregen dat ik mijn verklaring toe moest lichten zodat mijn volgende betaling van aankomende maand gewoon door kan gaan. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit kunt u niet via dit forum regelen. Het moet via Klantenservice. Wij  kunnen niet bij de administratieve gegevens.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je een incasso weigert of storneert ga je het herinneringstraject in.

Dan krijg je als het goed is:

  • Een e-mail met mogelijkheid om direct (via e-accept en dus iDeal) te betalen, die link vervalt na een week
  • Na die week een brief met 14 dagen om te betalen
  • Vervolgens een laatste e-mail dat het geld binnen 5 dagen bij NS binnen moet zijn

Voor dat laatste, reken gerust 2 dagen (via afdeling nabetalingen, ander IBAN).

Je hebt dus effectief ongeveer 23 dagen ‘betalingsruimte’. Daarna gaat het richting incassobureau en komt er 40 euro bij, waar de NS verder niets aan kan veranderen omdat zij het uit handen gegeven hebben.

Je kunt natuurlijk ook iemand in je omgeving vragen om de rekening te betalen, om ellende te voorkomen. Een betalingsregeling bij NS zelf kan soms ook nog, via telefonisch of chat contact.

Een tekst als deze komt me niet bekend voor, welke ‘verklaring’ gaat dat over? (ik ben geen NS maar nu wel benieuwd).

Ik betaal het bedrag deze maan nog terig. Had een mail gekregen dat ik mijn verklaring toe moest lichten zodat mijn volgende betaling van aankomende maand gewoon door kan gaan

Mag ik vragen om welk bedrag en betaling voor wat het gaat? Als het over een maand gaat zal het wel NS Flex zijn. Als het om een paar euro's of tientjes gaat snel regelen dus!

Reageer