beantwoord

Gestorneerde automatische incasso

  • 15 January 2021
  • 8 reacties
  • 606 Bekeken

Beste NS,

Ik heb op 13-1-21 een mail gekregen waarin staat dat ik nog een bedrag verschuldigd ben. In de mail wordt ook een oud rekeningnummer van me genoemd waarop gefactureerd mag worden. Alleen heb ik dit al een tijd terug veranderd naar mijn huidige nieuwe bankrekeningnummer. Het gaat niet om een heel hoog bedrag, maar ik vond het vooral raar dat er nog een oud rekeningnummer wordt gebruikt, terwijl er in MijnNS duidelijk mijn huidige nummer staat. Moet ik dit bedrag nog overmaken en hoe zorg ik ervoor dat dit niet nog een keer gebeurd? Want ik kan het rekeningnummer dus niet veranderen, omdat het al het juiste nummer is in MijnNS.

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

Bob Determeijer

icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 January 2021, 14:12

Bekijk origineel

8 reacties

I have almost the same problem. I have canceled an old account and now they have sent an email telling me that I am in debt for a service that I did not use and that I also have canceled. This is been bizzarre.

Hi Bob welkom op dit forum.

 

Het zou zomaar te maken kunnen hebben met onderstaand topic. NS heeft helaas wederom een ietwat verkeerde mail gezonden naar klanten. Zou zomaar kunnen dat ook jij hier slachtoffer van bent. Ik weet niet of ere inmiddels al een correctiemail is verzonden.

 

https://community.ns.nl/contact-52/onterechte-mail-ontvangen-67717?postid=478717#post478717

 

Goedemiddag Bob Determijer. Het lijkt er inderdaad op dat jij een situatie hebt die door Denice in het gelinkte topic is beschreven. Je kunt het beste dat advies opvolgen en even contact op nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

@Spadotto.BR Also in your case I would recommend to contact our Customer Service. I’m sorry for the confusing e-mails.

Ok, ik zal contact opnemen. Dank voor het snelle antwoorden.

Net met de NS helpdesk aan de telefoon gezeten. Het bleek om een restitutie te gaan. En er stond nog een oud rekeningnummer bij mijn contactgegevens. Dat is bij deze aangepast.

Wel verwarrend. Want ik heb in mijnNS de juiste contactinfo staan en in de mail stond zeer duidelijk dat het om een bedrag ging wat ik verschuldigd zou zijn. En dus niet om een restitutie. Hopelijk wordt dit probleem snel verholpen.

hallo,

ik heb hetzelfde probleem, ook al klopt het rekeningnummer bij mij wel. ik kreeg een tijdje geleden een mail waarin stond dat ik een klein bedrag verschuldigd ben, maar ik heb geen idee waarvoor dit kan zijn aangezien ik alleen gratis met studenten-OV doordeweeks reis en verder geen andere dingen heb ondernomen. waar kan ik zien waar ik het bedrag voor moet betalen?

Reputatie 7
Badge +1

Ook in jouw geval zou ik even contact opnemen met de klantenservice: 

Goedemiddag Bob Determijer. Het lijkt er inderdaad op dat jij een situatie hebt die door Denice in het gelinkte topic is beschreven. Je kunt het beste dat advies opvolgen en even contact op nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

@Spadotto.BR Also in your case I would recommend to contact our Customer Service. I’m sorry for the confusing e-mails.

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook altijd kijken in je MijnNS account onder facturen. 

Reageer