Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij



Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 5

Omdat het einde van het jaar nadert, en Qbuzz had aangegeven dit probleem naar verwachting dit jaar nog op te lossen, heb ik vorige week maar weer contact gezocht met Qbuzz. Ze zouden weer navraag doen bij de betreffende afdeling.

En zojuist kreeg ik via mail onderstaande reactie terug van de verantwoordelijke afdeling:

 

"De testen voor het Qbuzz NS Flex Dal-Spits issue zijn uitgevoerd en akkoord bevonden.

Als klant NS Flex Dal Vrij heeft en een overstap maakt van NS naar Qbuzz van Dal naar Spits, dan wordt PE NS_DalVrij PE aangesproken voor de Qbuzz rit, er worden geen kosten in rekening gebracht.

Als klant NS Flex Dal Voordeel heeft en een overstap maakt van NS naar Qbuzz van Dal naar Spits, dan wordt PE NS_Dal40 aangesproken voor de Qbuzz rit, klant krijgt 40% korting over de Qbuzz rit.

Inmiddels heb ik de EOD die al een aantal maanden klaarstond naar productie kunnen sturen. De EOD zal morgenochtend op de palen en poortjes geactiveerd."

 

Dus dat betekent dat het issue vanaf morgen, 24 dec 2019, verholpen zou moeten zijn. Zelf reis ik dit jaar niet meer met de trein, dus ik kan volgend jaar pas bevestigen of het issue ook daadwerkelijk is verholpen.

 

Het klinkt in ieder geval hoopgevend. 😊 

I still haven't received any reply. I'll keep trying.

As first line customer service contacts, we're doing our best to get as much information about this as possible. Sadly, the communication about this with our NS Flex department is… difficult, and they're the once who should inform us about any updates. I've sent a reminder with a request for more information last week and included some supervisors as well, but I've not yet received a reply.

Reputatie 5

Hi @Eugene Gvozdetsky

I'm experiencing the exact same problem. I've contacted both NS and Qbuzz about this issue.

Qbuzz has confirmed not handeling NS Flex properly and is (finally) working on a solution for this. They intend to resolve this issue within a few weeks. I really hope they will do so.

NS has been unable to provide any status update for over 6 months. Like they do not really care as it affects only a few people. 

But NS Customer Service *does* refund the Qbuzz fares on your account, so get in touch with them to get your money back if you haven't already done so. I contact them at least once a week (on Twitter), but usually more often.

As soon as I hear anything from Qbuzz (or NS) I will post it here.

@Stijn NS Thank you for responding in this topic. 

 

I’m sad to say that I don’t have any news yet. I’ve sent another reminder.

@Toefor Onijn Fijn om te lezen dat QBuzz ook al bezig schijnt te zijn met dit probleem. Naar mijn idee zou dit ook voornamelijk iets zijn wat bij hun transactieverwerking opgelost zou moeten worden.

Wat betreft het account van Woefdram is deze verwijderd van de Community door het herhaaldelijk niet houden aan onze huisregels.

Is there any news? Already almost 8 months I need to remain at work till 18:30 (I work in Amsterdam, and live in Gorinchem). When it will be corrected, I will be able to depart before 16:00. By the way, in the morning it works OK, when I depart before 6:30 from Gorinchem.

Bottom line: will they notify me when they correct it?

Badge +3

Ik begreep via een ander kanaal dat Qbuzz al behoorlijk achter de broek aan gezeten wordt wegens soortgelijke klachten, in dat specifieke geval door ovbureau.nl (Drenthe/Groningen).

Er wordt redelijk snel gereageerd en er wordt óók contact gehouden met de reiziger zelf. De zo gewenste terugkoppeling dus, waar de NS niet al te scheutig mee is...

Reputatie 5

Via mail verrassend snel een nieuwe reactie van Qbuzz.

Met excuses voor het verkeerde antwoord en dat er wordt gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Daarbij is de verwachting dat dit probleem voor het einde van het jaar (2019) verholpen gaat zijn.

Nu weet ik niet hoeveel waarde ik aan die laatste toezegging moet hechten, maar het antwoord is in ieder geval al een stuk concreter dan wat ik tot nu toe van NS te horen heb gekregen. Verder dan ‘we geven het door aan de Flex afdeling’ gaat het eigenlijk niet en tot op heden is er, voor zover ik weet, nog geen enkele reactie teruggekomen.

Zou toch fijn zijn als er ook vanuit NS een reactie komt over dit onderwerp. Liefst een bevestiging dat het probleem bekend is en dat er samen met Qbuzz wordt gewerkt aan een oplossing. Dat zou toch mooi zijn? Ik wacht het geduldig af.

Reputatie 5

Hier weer een update… 

Nog altijd moet ik dagelijks m'n geld terug vragen. Ook via de NS klantenservice (Twitter) zouden ze een signaal afgeven richting de Flex afdeling. Ik krijg echter nergens een referentienummer terug of iets dergelijks. Ben qua informatievoorziening dus afhankelijk van de moderators hier op het forum. In die zin ben ik het eens met Woefdram dat er wel vaker een status update gegeven kan worden. Want dat was inderdaad al even geleden totdat ik dit topic nieuw leven inblies.

 

Anyway, ik heb een reactie van Qbuzz ontvangen. Daarbij geven zij aan dat het klopt dat het spitstarief wordt gehanteerd bij overstappen tijdens de spits. Maar andersom geldt dalvrij wel (inchecken bij Qbuzz in daltijd en overstappen naar NS tijdens de spits).

 

Naar mijn idee is dat dus de situatie bij Reizen op Saldo en de traditionele abonnementen van NS, maar juist niet meer bij de nieuwe NS Flex abonnementen. Heb Qbuzz gevraagd om te controleren of dat het echte juiste antwoord is, want dat zou betekenen dat de voorwaarden van NS Flex dus niet gelden voor de Merwedelingelijn van Qbuzz.

Wordt uiteraard vervolgd….

 

P.S. @Stijn NS Heeft Woefdram besloten om zijn account hier op te heffen of is hij geband van dit forum? Al zijn reacties staan nu ineens als ‘Anonymous’.

Sorry Stijn, Ik geloof je helaas niet.

 

Het is dat @Toefor Onijn 9 dagen geleden weer een reactie heeft geplaatst. Als dat niet gebeurd was, ben ik er persoonlijk van overtuigd dat we niets meer van dit topic hadden gehoord. Je gaf zelf meer dan 2 maanden geleden aan dat er hard aan werd gewerkt, dit is dus echt niet het geval. 

Na 1 maand had je dan best wel kunnen posten dat je helaas nog niets gehoord had. Dan was het proactief geweest. Nu reageer je omdat er iemand zich afvraagt waarom er nog steeds geen antwoord is. 

 

Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan collega Erryt. Die geeft minimaal 2 wekelijks een update van de topics die hij onder zijn hoede heeft.

 

Meestal in de trend van: Helaas heb ik nog niets van de desbetreffende afdeling vernomen.

 

Maar dan weet je in ieder geval dat hij er wel mee bezig is.

We doen uiteraard ons best (in ieder geval als Moderators) om verdere informatie te krijgen hierover. De ervaring leert echter dat we niet altijd even snel een terugkoppeling krijgen van de NS Flex afdeling. Zou ik daar zelf graag verandering in zien? Zeker. Kan ik daar echter iets aan veranderen? Nee.

In dit geval ben ik puur afhankelijk van de communicatie die ik krijg. Ik kan niet meer vertellen dan wat aan mij wordt aangegeven. En op dit moment heb ik helaas nog geen verdere informatie.

Ik bedoelde een reactie van NS. Wat betreft QBUZZ, zij geven gewoon aan binnen 10 dagen te reageren. Daar ga ik dus ook van uit 

Reputatie 5

Dat laatste is wel heel erg wishfull Thinking. Dat gaat echt niet gebeuren.  De Flexafdeling lijkt permanent overbelast. Er staan ook nog veel andere Topicstarter inzake Flex open.

Vind je? 10 werkdagen om even een status update door te geven vind ik eigenlijk al aan de lange kant.

Ik verwacht ook nog geen kant-en-klare oplossing (zou wel fijn zijn), maar op zijn minst een bevestiging dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt (of gaat worden).

Via de NS klantenservice kom ik niet veel verder. Daar wordt de rekening netjes elke dag gecorrigeerd, maar mijn andere vragen over het verhelpen van het echte probleem worden continu genegeerd.

Anyway, ik wacht de reactie van Qbuzz (en hopelijk ook NS) nog even af. 

 

Dat laatste is wel heel erg wishfull Thinking. Dat gaat echt niet gebeuren.  De Flexafdeling lijkt permanent overbelast. Er staan ook nog veel andere Topicstarter inzake Flex open.

Reputatie 5

Ik zie dat Qbuzz volgens mij sinds zeer kort ook een site heeft waar je klachten kan indienen. @Toefor Onijn :Ik zou ook zeker hier een klacht indienen.

 

https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact/klacht/ov-chipkaart

 

Bedankt voor de link, heb zojuist het formulier ingevuld.
Binnen 10 werkdagen (!) kan ik een inhoudelijke reactie verwachten.

So now we wait…

(niet helemaal, heb nog altijd dagelijks contact met de NS klantenservice om het onterecht in rekening gebrachte bedrag weer te laten corrigeren)

 

Wellicht heeft @Stijn NS binnen deze 10 werkdagen ook een reactie terug van de NS Flex afdeling...

Ik zie dat Qbuzz volgens mij sinds zeer kort ook een site heeft waar je klachten kan indienen. @Toefor Onijn :Ik zou ook zeker hier een klacht indienen.

 

https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact/klacht/ov-chipkaart

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling!

Dan speelt dat probleem met een ontbrekend ‘Reizen op Saldo’ product dus niet bij Qbuzz/R-Net (Merwedelingelijn Dordrecht - Geldermalsen).

Of het (door Connexxion) op de Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen al opgelost is weet ik niet, maar dat was toen de geadviseerde ‘workaround’. De pagina op hun website daarover is trouwens weg, dus daar zal het inmiddels ook wel werken.

Reputatie 5

Kwam erachter dat het product NS reizen op saldo nog steeds op mijn kaart staat. Kon dit bij de automaat niet verwijderen of opnieuw activeren. Dit lijkt dus geen werkbare workaround. ☹️

Wellicht heeft @Stijn NS inmiddels al iets gehoord van de Flex afdeling. Als NS volgend jaar bijna alle abonnementen Flex wil maken, dan moeten zulke structurele issues er toch echt uit zijn, lijkt me.

De NS klantenservice helpt me vooralsnog prima en corrigeren het bedrag elke dag (nadat ik contact met ze zoek). Zij zouden het overigens ook fijn vinden als dit issue wordt opgelost. 

Fijn dat je wil testen: Ik heb nog geen enkele reactie vanuit Qbuzz ontvangen overigens. Probleem is natuurlijk dat zelfs als de oplossing van @Robert B werkt, er toch weinig mee gedaan kan worden omdat NS vanwege de privacywetgeving dit niet met de betrokkenen kan communiceren. Zou dan alleen in algemene zin kunnen en via posters e.d. 

Daarbij geef ik je gelijk het is een NS-Flex product waar je mee reist en dit zou gewoon moeten werken.

Reputatie 5

Heeft er al iemand getest of het toevoegen van het product Reizen op Saldo NS (óók bij Flex!) op een ov-chipkaart het probleem oplost?

Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar wellicht handig als ‘workaround’ totdat Qbuzz het zelf fixt. 

Aangezien ik één van die jojo's ben die bijna dagelijks contact opneemt met de NS klantenservice, wil ik deze workaround wel proberen.

Mocht het werken, dan vind ik het overigens nog geen definitieve oplossing. Het zou namelijk niet nodig hoeven zijn.

Ik weet niet of dit door Qbuzz gefixt moet worden of door NS. Eigenlijk maakt me dat als klant ook niet echt uit. Mijn abonnement is NS Flex dal vrij, dus NS lijkt me voor mij het primaire aanspreekpunt. Als zij met Qbuzz moeten schakelen om dit definitief goed ingeregeld te krijgen, dan wil ik ze aanmoedigen om dat vooral te doen.

Badge +3

Heeft er al iemand getest of het toevoegen van het product Reizen op Saldo NS (óók bij Flex!) op een ov-chipkaart het probleem oplost?

Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar wellicht handig als ‘workaround’ totdat Qbuzz het zelf fixt. 

Ik zou graag zien dat er iets meer dan een poging gewaagd wordt. Hier hebben reizigers op dit traject dagelijks last van en deze moeten dus allemaal weer contact opnemen met de klantenservice, die mede door dit soort “veel te lang lopende topics” overbelast is. Tot slot vind ik het jammer dat je collega geen contact heeft opgenomen. Maar zoals je zelf al 2 maanden geleden aan gaf.

 

Helaas hebben wij vooralsnog geen verdere informatie gekregen hierover, Eugene Gvozdetsky. Er wordt nog steeds hard aan gewerkt.

Ik was nog niet benaderd door mijn collega hierover, vandaar dat ik de vraag ook nog niet had gezien. Ik heb er destijds vrij weinig informatie over gekregen, maar ik zal eens een poging wagen om meer informatie te krijgen vanuit onze NS Flex afdeling.

@Stijn NS : Mag ik vragen wanneer jullie hier op terug komen. Ik persoonlijk vind 2 maanden om dit uit te zoeken al aan de ruime kant.

Ik ga hier met @Stijn NS over in gesprek. We komen hier op terug.

Reageer