Heb ik na het aanvragen van Flex deze geactiveerd op de NS-automaat? | NS Community
beantwoord

Heb ik na het aanvragen van Flex deze geactiveerd op de NS-automaat?

  • 15 January 2022
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Heb ik na het aanvragen van Flex deze geactiveerd op de NS-automaat?

icon

Beste antwoord door MoDe 15 January 2022, 18:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex aanvraagt op een nieuwe kaart dan hoef je niets te activeren bij een kaartautomaat. Heb je Flex aangevraagd op een bestaande kaart dan moet je deze wel activeren bij een kaartautomaat.

Reputatie 7
Badge +4

In aanvulling op @MoDe :Het is makkelijk te zien: ga door een poortje, en als het goed is ziet u ‘Reizen op rekening’. Check daarna dan meteen weer uit, dan zijn er geen kosten. Ziet u dit niet, dan is Flex niet geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast is het zo dat een Flex abonnement pas actief wordt op de ingangsdatum.

Heb je het besteld op een bestaande kaart, dan ontvang je pas op de ingangsdatum de mail dat je het Flex abonnement kan activeren bij de automaat. Heb je het besteld op een nieuwe kaart en heb je de kaart al eerder dan de ingangsdatum in huis, dan wordt Flex pas actief op de ingangsdatum (activeren bij de automaat hoeft zoals hierboven al aangegeven niet met een nieuwe kaart).

Reageer