Hoe vervelend het ook is: Ik heb daarom helaas het geld door ING terug laten storten. is niet verstandig, hoe menselijk ook.
Het is storneren en NS ziet dit gewoon als niet betalen. Met alle gevolgen van dien, want u heeft een Flexabonnement en dat geeft na iets meer dan een maand veel gedoe. Niet betalen omdat u het er niet mee eens bent is menselijk, maar in de praktijk het allerduurste. Dat geld voor een incassobureau is helemaal moeilijk om te missen, en de computer houdt met geen enkele omstandigheid rekening. Ook niet me de uwe als het op te laat betalen aankomt.
Troost u: er komen wel vaker fouten voor met Flex helaas en doorgaans lost het zich op. Het kan ook wel eens uitmaken wie u aan de lijn heeft.
Het is echt veel beter te proberen het op te lossen met Klantenservice. Verstandig is ook de facturen even na te lopen op MijnNS en vaak helpt de reishistorie nalopen ook. Mogelijk komt u er dan achter hoe het zit en komt u bij Klantenservice wat meer beslagen ten ijs.
Het kan ook zijn dat er in- of uitcheckfouten zijn gemaakt en in rekening gebracht. Die zijn vaak te herstellen en dan vervalt er mogelijk drie keer twintig euro.
Troost u, meestal wordt het opgelost. U bent niet van AltijdVrij naar Flex gegaan maar van Dalvrij naar Flex bij dit bedrag.Het lijkt me goed denkbaar dat er problemen met in- en uitchecken in rekening zijn gebracht en die zijn tot op zekere hoogte te herstellen.
Een vriendelijke benadering helpt. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.