Wij kunnen u hiermee niet helpen. Neem contact op met de klantenservice.
Strikt genomen is de boete wel terecht. U kunt geen vervoersbewijs aanschaffen in de trein (bij een "treinagent"/conducteur), want dat moet u al hebben als u instapt. En zonder inchecken is een ov chipkaart geen geldig vervoerbewijs.
.......en we zeiden dat we nog niet hebben ingecheckt ......en hij hielp ons om een fiets ticket te kopen.....
Niet ingecheckt en geen fietskaartje.....
Dan is er alle reden voor een Correctietarief.
Voor het instappen moet in het bezit zijn van fietskaartje en vervoerbewijzen, dus niet pas kopen als de conducteur in de trein controleert tussen Helmond en Eindhoven.
Correctie tarief lijkt dus terecht.
Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Wij kunnen jou hier niet verder helpen.
Voor het instappen moet je in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. Een conducteur (treinagent) kan iemand niet inchecken. Hij/zij kan wel aangeven dat je niet ingecheckt bent. Dit kan een correctietarief van €50 opleveren.
Welkom bij de NS Community!
Helmond heeft poortjes dus waar komt die €50 dan vandaan?
Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook).
@Robert B TS gaf zelf aan niet ingecheckt te hebben. Dat kan ook met poortjes en levert dan nog steeds dezelfde boete op, toch? Je kunt het poortje open duwen of achter iemand anders aanlopen, of soms ku je bij de noodknop of is er ergens een glazen wand stuk of... Mogelijkheden genoeg om binnen te komen zonder inchecken als je het wilt, ook met poortjes
Gisteren heb ik een e-mail gekregen dat ik een correctie tarief van 50 euro moet betalen . nu reis ik meerdere keren per week heen en weer ja af H’sum Sportpark.. Gisteren had ik een uitje in Amersfoort en ben ‘s ochtends heel even Utrecht in gelopen om een cadeautje te halen.. Overak staan poortjes en heb zoals altijd mijn pas hiervoor gehouden, heb ook geen piep gehoord waardoor ik in de gaten heb dat ‘t niet goed gescanned heeft.. Nu heb ik net gebeld met CS, gaf aan dat t vervelend is en dat ‘t bedrag met mijn volgende betaling verrekend wordt. Dit betekent dat ik een maand lang moet wachten op mijn 50 euro.. Wat ik heel vervelend vind, aangezien ik niks verkeerd heb gedaan.. Ik hoop dat u een oplossing kunt vinden en mij de 50 euro eerder terug kunt betalen.. Bij voorbaat dank.. Groet Dewi
Hallo Dewi, Als de NS klantenservice (wat is CS ?) coulance heeft toegezegd komt de E 50,00 retour bij de volgende rekening zoals aangegeven. Dat kan helaas niet anders. Hier op deze Community kunnen wij daar helaas ook niets mee.
(U heeft wel iets verkeerd gedaan, niet ingecheckt en dus zonder betalen gereid, vandaar de boete / correctietarief)
Als de mail gisteren kwam, dan is de 50 euro ook nog niet afgeschreven; dat gebeurt pas bij de volgende factuur. Als dat ook de factuur is waarop het correctietarief gecorrigeerd wordt, dan is er dus geen sprake van een maand wachten op 50 euro.
@DJdelatete jij zegt dat je niets verkeerd hebt gedaan, maar ik begrijp dat jij controle hebt gehad in de trein en jij niet ingecheckt bleek? Je zegt dat je geen piep hoorde toen je door de poortjes ging, maar je hebt vervolgens niet gekeken of de incheck goed was gegaan?
Ik neem aan dat je op jouw eindstation wel uitgecheckt hebt. Die €50 zal verrekend worden met de ritprijs en afgeschreven rond de tijd dat er altijd afgeschreven wordt. Hou jouw factuur in de gaten.
Op welke wijze kan ik het correctietarief terugkrijgen?
Op 16 april heb ik ingecheckt om 8:00 Diverse treinen vielen uit. Ben weer naar huis gegaan. En ben om 10:00 teruggekomen om de trein te nemen om 10:09. Tot mijn verbazing wordt er 20 euro correctie tarief berekend en ook nog eens het tarief van mijn treinreis.
Wellicht had ik mij moeten uitchecken om 8:00 toen bekend werd dat diverse treinen uitviel. Heb wel een vergoeding gekregen voor de vertraging. Maar geen teruggaaf van het correctietarief. Het is mij tot op heden niet gelukt om dit op ener wijze kenbaar te maken aan NS
Op welke wijze kan ik het correctietarief terugkrijgen?
Op 16 april heb ik ingecheckt om 8:00 Diverse treinen vielen uit. Ben weer naar huis gegaan. En ben om 10:00 teruggekomen om de trein te nemen om 10:09. Tot mijn verbazing wordt er 20 euro correctie tarief berekend en ook nog eens het tarief van mijn treinreis.
Wellicht had ik mij moeten uitchecken om 8:00 toen bekend werd dat diverse treinen uitviel. Heb wel een vergoeding gekregen voor de vertraging. Maar geen teruggaaf van het correctietarief. Het is mij tot op heden niet gelukt om dit op ener wijze kenbaar te maken aan NS
Je had inderdaad moeten uitchecken toen jij het station verliet. Je had dan geen instaptarief gekregen, maar ook geen vergoeding voor vertraging kunnen krijgen. Je kunt kijken of je nog iets met gemiste uitcheck kunt en anders contact opnemen met NS klantenservice via de andere kanalen.