Het wijzigen van dalvoordeel naar saldo ipv op rekening | NS Community
beantwoord

Het wijzigen van dalvoordeel naar saldo ipv op rekening

  • 21 March 2023
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

In gesprek met een medewerker van de klantenservice leg ik uit dat ik een NS Flex Dal Voordeel abonnement heb voor afgestudeerden (1 jaar voor 0,00 per maand). Deze word Maandelijks afgeschreven en zo reis ik dus “op rekening".

Ik geef aan dat het mij niet lukt om het reizen op rekening te wijzigen naar reizen op saldo. Ik geef aan dat ik meer overzicht heb in mijn uitgaven als ik daadwerkelijk het afgeschreven bedrag kan zien bij uit- en inchecken en er saldo wordt opgewaardeerd in plaats van een hoge rekening aan het eind van de maand.

Zij geeft aan dat zij dit niet kan wijzigen en ik geef aan dat als ik dit product stopzet en opnieuw zou aanzetten met saldo dat mijn gehele jaar korting vervalt. 

 

Eindstand, er is dus geen oplossing voor mijn probleem.

Hebben meerdere afgestudeerden dit probleem en is er ergens wél een oplossing te vinden?

En is er anders een manier om tussentijds inzicht te krijgen in wat de kosten zijn halverwege een maand? Want ik zie dus ook niet wat een ritje kost als ik in of uitcheck omdat het enige wat er op een paaltje verschijnt is: reizen op rekening.

 

Groetjessss

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 March 2023, 13:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In je reishistorie in MijnNS kun je je reiskosten per reis zien. Wel is het zo dat het wat langer kan duren tot reizen daar zichtbaar zijn, meestal is dit enkele dagen, soms kan het ook enkele weken duren. 

Goedemiddag Milla.st en welkom bij de NS Community.

Wat mijn collega heeft aangegeven is correct. Je hebt een NS Flex Dal Voordeel abonnement besteld met de afgestudeerden korting, wat inhoudt dat die korting in wezen is ‘verbruikt’ voor deze abonnementsvorm. Wij hebben geen mogelijkheid om NS Flex Dal Voordeel te wijzigen naar Dal Voordeel met reizen op saldo. Als je terug wilt gaan naar reizen op saldo, dan zal inderdaad het huidige NS Flex contract volledig stopgezet moeten worden, waarna je zelf een nieuw Dal Voordeel abonnement op saldo kan bestellen. Je raakt op dat moment die korting dan ook kwijt, want deze is dus verbruikt voor het NS Flex Dal Voordeel product. Dat kan niet omgezet worden.

Via je Mijn NS account, onder ‘Mijn reizen’ > ‘Reishistorie’,  kun je alle reistransacties inzien inclusief ritprijs die gefactureerd zullen gaan worden. Houd er wel rekening mee dat het enige dagen kan duren voordat een transactie volledig is verwerkt in het NS Flex systeem, dit zal niet direct beschikbaar zijn na de reis. Het is echter niet zo dat je op de factuur moet wachten voordat je jouw reiskosten kunt inzien.

Reageer