beantwoord

Hoe kan iemand anders een abonnement voor mij betalen?

  • 18 October 2021
  • 65 reacties
  • 3064 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben een student die geen recht meer heeft op studentenreisproduct. Omdat ik toch wekelijks op en neer moet van Groningen naar Leiden heb ik besloten om een Dal Vrij abonnement af te sluiten, dit zou de goedkoopste oplossing zijn.

Helaas gaf NS aan dat ik niet door de kredietcheck ben gekomen en kan ik dit abonnement nu niet afsluiten. Geen idee waarom ik niet door de check ben gekomen, maar het zorgt er nu dus wel voor dat ik een behoorlijk duur probleem heb. Ik zou graag willen dat iemand anders dan het abonnement voor mij afsluit, maar weet iemand hoe dat moet? Ik zag wel een optie om een abonnement af te sluiten voor je kind, maar ik heb geen idee of ik die ook kan gebruiken. Moet de persoon die voor mij betaalt een Mijn NS account hebben?

icon

Beste antwoord door Denice NS 19 October 2021, 12:50

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 3

Inmiddels heb ik een inzageverzoek aangevraagd en heb ik, op aanraden van mensen hier, bij verschillende instanties een klacht ingediend (de OV ombudsman, de NS zelf, de consumentenbond en de autoriteit persoonsgegevens).

 

De NS moet echt deze procedure herzien. Dit schimmige bedrijf, Focum, gebruikt zonder toestemming persoonsgegevens en foutieve informatie waardoor ik geen abonnement kan afsluiten, en zo’n inzage verzoek + herziening van de informatie duurt minstens 4 weken - potentieel dus maanden waarin ik meer betaal dan de kosten van het abonnement dat ik wil afsluiten.

 

Die kosten ga ik, mocht dat mogelijk zijn, proberen ook terug te krijgen van de NS. Echt een absurde en bizarre situatie.

Reputatie 7