beantwoord

Hoe werkt het als je twee abonnementen op 1 OV kaart hebt staan?

  • 19 September 2022
  • 2 reacties
  • 651 Bekeken

Hallo, 

Ik ben een student met het week vrij abonnement van NS. Nu wil ik graag een NS Flex Weekend Vrij abonnement er bij hebben omdat ik ook veel in het weekend reis. Bij het bestellen staat dat ik dit abonnement ook op mn huidige kaart er bij kan zetten. Ik vroeg mij af of dit iets is wat jullie aan raden. Alle mensen die ik ken met deze situatie hebben namelijk een aparte kaart voor elk abonnement.

 

Groetjes,

Sarah

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 September 2022, 16:52

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het is sterk af te raden om NS Flex op één kaart te combineren met het studentenreisproduct. Het kan ertoe leiden dat je soms met NS Flex vol tarief reist waar je met je studentenreisproduct korting zou krijgen. Twee verschillende kaarten is dus verstandig.

Waar staat precies dat dit abonnement op je huidige kaart erbij zou kunnen? Die tekst moet dan worden aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Zowel bij DUO als bij NS staat op de website als je zoekt naar informatie over studentenreisproduct dat dit niet te combineren is met Flex. Een aparte kaart is zeker aan te raden, omdat flex (reizen op rekening) en SRP (reizen op saldo) elkaars werking beïnvloeden, wat jou extra geld kan kosten. Bestel dus op een aparte kaart eventueel met andere foto om de kaarten uit elkaar te kunnen houden.

Reageer