beantwoord

Hoe zit het met NS Flex Dal vrij en BTM vrij?

  • 6 November 2021
  • 3 reacties
  • 938 Bekeken

Reputatie 6

Hoi,

Volgens het tarievenoverzicht van zowel 2021 als 2022 is het mogelijk om bij een Dal vrij abonnement (zie pagina 3 onder “Abonnementen - NS Flex “) een BTM vrij supplement te krijgen voor een goedkoper tarief dan wanneer ik dit bij een regio vervoerder afsluit. Echter, kan ik deze supplement niet bestellen. Hoe zit dit nou precies?

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 November 2021, 16:22

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dit is een fout in het tarievenoverzicht; OV Voordeel en BTM Vrij zijn niet beschikbaar bij NS Flex (en ook niet meer bij reizen op saldo voor nieuwe klanten).

Overigens werd BTM Vrij ooit ten onrechte goedkoop aangeboden bij Dal Vrij. De huidige prijs van 255,29 euro per maand is de reguliere prijs van een Netabonnement Jaar. Als u dit abonnement graag wil gebruiken, dan kunt u via de klantenservice van NS het BTM-deel van NS Flex laten uitzetten en het netabonnement zelf aanschaffen en op dezelfde OV-chipkaart plaatsen. Houd er dan wel rekening mee dat voor het opzeggen van het Netabonnement Jaar andere voorwaarden gelden dan voor NS Flex. Eventueel kunt ook een Netabonnement Maand nemen. Dat is duurder, maar u zit dan niet langer dan een maand aan dit abonnement vast.

Badge +3

Hi Sander! Zie de sterretjes *** 

BTM Vrij bij Altijd Vrij per maand € 60,55

Maar bij Dal Vrij…

BTM Vrij bij Dal Vrij*** per maand € 255,29

@Tochjo heeft het bij het rechte eind (bij deze gemarkeerd). Bij NS Flex is het niet mogelijk (en nooit geweest). Een los BTM maandabonnement van € 202,20 lijkt me ook niet echt goedkoper dan via de streek/regiovervoerders.

In de tarieven van 2022 zie je het uiteraard ook niet meer terug, voor consumenten. Voor zakelijk hebben we het dan over € 680,92 per jaar, als toeslag op een jaarcontract van € 3990,00 (2e klas).

Badge +3

Een los BTM maandabonnement van € 202,20 lijkt me ook niet echt goedkoper dan via de streek/regiovervoerders.

Dat is de prijs voor jongeren en ouderen. Volwassenen betalen dit jaar 306,35 euro voor een Netabonnement Maand en 3063,50/12 ≈ 255,29 per maand voor een Netabonnement Jaar. Dat laatste bedrag was ook de prijs van BTM Vrij bij Dal Vrij dit jaar.

Reageer