Het wordt langzaamaan hallucinant. Mijn zoon probeert als 3 weken een abo Trajectvrij van Hazeldonk naar Rotterdam te kopen. Lukt niet omdat de NS-website constant het thuisadres (in Vlaanderen) niet accepteert, en als we dat omzeilen vervolgens blokkeert op zijn rekeningnummer. Ik probeer het sinds vorige week zelf ook.
Vandaag een halve dag vrij genomen om de klus te klaren. Om kort te gaan: 3 telefoons naar NS en 3 telefoons naar EDR (credit check) en 56’ gesprek later sta ik nergens;
- tel 1: NS raadt me eerst aan een eigen account aan te maken en de optie ‘bestellen voor iemand anders’ te volgen. Lukt niet omdat mijn thuisadres niet ‘herkend wordt’.
- tel 2: NS maakt zelf een nieuw account aan en botst op de goedkeuring van mijn bankrekening. “Bel naar EDR en vraag een credit check. Als zij het nummer ‘vrijgeven’, helpen we je verder.”
- tel 3: EDR zegt dat de specialiste terzake me zal terugbellen.
- tel 4: de specialiste van EDR belt terug en zegt me dat er vermoedelijk niks fout is met mijn bankrekening, maar dat een abo bij NS aanmaken als je niet in Nederland woont gewoon niet kan. “Dus bel terug naar NS en vraag een leidinggevende, want veel van de mensen in het callcenter kennen de details niet.”
- tel 5: NS beweert “dat een abo vanuit het buitenland zeker kan en suggereert dat ik dan maar bij EDR ‘niet vermeldt dat het om een buitenlands rekeningnummer gaat want dat als sommige mensen sommige woorden horen, ze onmiddellijk conclusies trekken”
- tel 6: ik vraag EDR of ze even mijn eigen rekeningnummer kunnen checken, maar dan blijkt dat ik daarvoor “via de website een inzageverzoek kan indienen.” Als ik dat wil doen, blijkt dat ze garanderen “om binnen de maand een antwoord te geven”.
Hallo? Iemand die me kan zeggen hoe ik maandelijks op een vaste datum € 304,20 kan overmaken aan NS in ruil voor een abonnementje? Eeuwige dank voor oplossingsgerichte raadgevingen, ook namens een enthousiast student die in Rotterdam studeert.
Mag ook via *nummer verwijderd Moderator.