beantwoord

Ik heb een weekend studentenreisproduct maar krijg geen 40% korting door de weeks. Dit klopt niet, hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

  • 8 December 2023
  • 9 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb een weekend studentenreisproduct maar krijg geen 40% korting door de weeks. Dit klopt niet, hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

icon

Beste antwoord door Momo 8 December 2023, 13:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je soms ook NS Flex op je kaart staan? Dat werkt niet goed samen met studentenreisproduct, zorgt ervoor dat je geen 40% krijgt. Daar wordt voor gewaarschuwd. Zeg dit Flex zsm op en verwijder het van de kaart. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je flex op dezelfde kaart hebt staan als SRP dan klopt het dat je die korting niet krijgt. Flex (ook basis) werkt niet goed samen met SRP. Daar wordt door zowel DUO als NS voor gewaarschuwd. Zeg zo snel mogelijk flex op en verwijder deze bij een automaat. De gemiste korting kun je niet terugvragen.

Zie voorwaarden: https://www.studentenreisproduct.nl/productvoorwaarden/

 

Ja, klopt. kan ik deze kosten terug krijgen?

Reputatie 7
Badge +1

Ja, klopt. kan ik deze kosten terug krijgen?

Nee in principe niet. Er wordt duidelijk voor gewaarschuwd dit niet te doen. NS zou het eigenlijk technisch onmogelijk moeten maken dat dit gecombineerd kan worden.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, klopt. kan ik deze kosten terug krijgen?

Nee in principe niet. Er wordt duidelijk voor gewaarschuwd dit niet te doen. NS zou het eigenlijk technisch onmogelijk moeten maken dat dit gecombineerd kan worden.

Ik dacht dat het al niet meer mogelijk was om flex aan te vragen op een kaart waar al SRP staat. Maar andersom kun je blijkbaar nog steeds SRP op een kaart zetten waar al flex op staat. De meeste problemen met gemiste korting lijken van studenten te komen die voor het eerst SRP hebben en daarvoor flex hadden. Een abonnement wordt naar basis gezet en blijft op de kaart staan.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, klopt. kan ik deze kosten terug krijgen?

Heb je mijn screenshot gelezen? Daar staat duidelijk in dat je die niet terug krijgt.

Ik heb hetzelfde probleem. Echter, ik had het flex abonnement op tijd opgezegd en ook bevestigd bij een automaat. Ik kom er nu na een paar maanden achter dat er nog een basis abonnement aanwezig was. Dit was niet zichtbaar in de app en ook niet op de automaat. Ik neem aan dat NS hier wel verantwoordelijkheid voor gaat nemen. Inadequate verwerking van opzegging abonnement en geen informatie ontvangen.

Ik heb hetzelfde probleem. Echter, ik had het flex abonnement op tijd opgezegd en ook bevestigd bij een automaat. Ik kom er nu na een paar maanden achter dat er nog een basis abonnement aanwezig was. 

Had je het opgezegd en van de kaart verwijderd of had je het Flex abonnement gewijzigd naar Flex Basis? Dat is namelijk wel wat anders.

Badge +3

Had je het opgezegd en van de kaart verwijderd of had je het Flex abonnement gewijzigd naar Flex Basis? Dat is namelijk wel wat anders.

@Mirtjam zegt dat de opzegging bevestigd is bij een automaat… dus daar is iets mis gegaan.

Als er in Mijn NS of de NS app niets staat over NS Flex (dus er staat Reizen op Saldo) klopt er iets niet en zal NS die ‘paar maanden’ gemiste korting moeten vergoeden.

Meestal doen ze dat tot 3 maanden in het verleden, dus als je er na een jaar pas achter komt heb je pech.

Reageer