beantwoord

Ik kan geen ns flex dalvoordeel afsluiten, error mw. Weet iemand hoe dit kan?

  • 28 June 2023
  • 14 reacties
  • 3706 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik krijg telkens een foutmelding als ik het abonnement wil afsluiten, weet iemand waar dat aan ligt?

icon

Beste antwoord door Laura NS 27 July 2023, 08:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat voor foutmelding? Heb je een screenshot?

Reputatie 3

Ik kreeg zelf deze foutmelding aan het einde van de bestelling als je moet kiezen tussen een nieuwe of een bestaande kaart. Bij het invoeren van een bestaand kaartnummer verscheen er, na klikken verder/doorgaan onderaan de pagina, onder het kaartnummer de melding 'Error MW'.

Daarna kon ik niet verder. Ik dacht zelf dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat de kaart al aan een ander Mijn NS-account was toegevoegd. Dat wist ik toen verder niet, dus heb niet geprobeerd of de kaart uit een ander account verwijderen het probleem op zou hebben gelost. 

Wat voor foutmelding? Heb je een screenshot?

Hier ook heel benieuwd naar.

 

Ik kreeg zelf deze foutmelding aan het einde van de bestelling als je moet kiezen tussen een nieuwe of een bestaande kaart. Bij het invoeren van een bestaand kaartnummer verscheen er, na klikken verder/doorgaan onderaan de pagina, onder het kaartnummer de melding 'Error MW'.

Daarna kon ik niet verder. Ik dacht zelf dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat de kaart al aan een ander Mijn NS-account was toegevoegd. Dat wist ik toen verder niet, dus heb niet geprobeerd of de kaart uit een ander account verwijderen het probleem op zou hebben gelost. 

Dat zou kunnen, dat ligt er dan misschien aan welk klantnummer er is gekoppeld. Heb je dit nu op een andere manier kunnen doen?

Reputatie 3

Nee. Dit was bedoeld als extra Flex-kaart ter overbrugging en dat heb ik nu op een andere manier gedaan.

Ik heb het nu even geprobeerd en de ov-chipkaart uit een ander account verwijderen (paar dagen geleden gedaan) lijkt ook niets op te lossen, want bestellen lukt nog steeds niet. Enige wat ik destijds kon bedenken was dat er iets op de kaart staat dat niet samen gaat met Flex.

 

De klantenservice is ook niet bekend met dit probleem, want een beter antwoord dan “ik zie/denk dat er een storing is, probeer het later nog eens” heb ik bij mij en vergelijkbare gevallen niet kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je toevallig een opgezegd maar niet verwijderde dal voordeel op saldo op staan?

Of is de verloopdatum van de kaart in zicht?

Ik krijg momenteel nog steeds dezelfde error melding. Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik mijn studenten reis product en nog op had staan maar deze is nu geannuleerd.

weet iemand al hoe je het kan oplossen?

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg momenteel nog steeds dezelfde error melding. Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik mijn studenten reis product en nog op had staan maar deze is nu geannuleerd.

Is je SRP ook bij een automaat van de chipkaart verwijderd?

Ik krijg momenteel nog steeds dezelfde error melding. Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik mijn studenten reis product en nog op had staan maar deze is nu geannuleerd.

Is je SRP ook bij een automaat van de chipkaart verwijderd?

Ja deze heb ik er vandaag van verwijderd

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg momenteel nog steeds dezelfde error melding. Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik mijn studenten reis product en nog op had staan maar deze is nu geannuleerd.

Is je SRP ook bij een automaat van de chipkaart verwijderd?

Ja deze heb ik er vandaag van verwijderd

Dan moet je ca. 24 uur wachten voor er een ander abonnement op kan.

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je ca. 24 uur wachten voor er een ander abonnement op kan.

Maar daar zou je volgens mij wel een duidelijke melding van moeten krijgen. Ik heb eens een OV-fiets abonnement van een kaart laten verwijderen en als test een nieuw Flex abonnement willen “bestellen”, maar kreeg toen bij het selecteren van die kaart een melding dat ik het pas de volgende dag kon bestellen.

Of dit moet veranderd zijn. Of verschillen voor OV-fiets abonnement (wat niet op de kaart zelf staat) en een trein abonnement (wat wel op de kaart staat en dus bij een automaat moeten worden verwijderd). Aan een niets zeggen error melding als MW heb je natuurlijk niets. 

Ik heb dezelfde issue net als iedereen met dezelfde foutmelding. 

heb vandaag ook mijn studenten ov stopgezet! 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi BBCMaximus,

Ik weet niet of de melding bij jou dezelfde oorzaak heeft. Maar ik zie wel dat je Flex probeert te zetten op een studenten OV-chipkaart. Staat het Studentenreisproduct daar ook nog op? Dat kan namelijk problemen opleveren op momenten dat je geen vrij reizen hebt.

EDIT: Sorry, lees het onderschrift nu pas. Heb je het SRP ook al geheel verwijderd bij een NS-automaat?

Jo mrFreeze, 

Ik heb dit vanochtend gedaan en ik heb nu het flex toch kunnen aanvragen..

Maar op mijn NS account komt de flex pas na een uur bij te staan las ik net.. 


Dus misschien dat die dadelijk gewoon zal werken

Ik kreeg zelf deze foutmelding aan het einde van de bestelling als je moet kiezen tussen een nieuwe of een bestaande kaart. Bij het invoeren van een bestaand kaartnummer verscheen er, na klikken verder/doorgaan onderaan de pagina, onder het kaartnummer de melding 'Error MW'.

Daarna kon ik niet verder. Ik dacht zelf dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat de kaart al aan een ander Mijn NS-account was toegevoegd. Dat wist ik toen verder niet, dus heb niet geprobeerd of de kaart uit een ander account verwijderen het probleem op zou hebben gelost. 

Error MW komt me inmiddels bekend voor als zijnde dat er gegevens missen in je account. Je zou je informatie via Mijn NS verder aan kunnen vullen en anders dit even bij onze klantenservice neerleggen. Daarna moet het zeker lukken.

Reageer