Ik wil een Dal Voordeel op saldo aanvragen met een nieuwe OV kaart, maar krijg steeds foutmelding | NS Community
beantwoord

Ik wil een Dal Voordeel op saldo aanvragen met een nieuwe OV kaart, maar krijg steeds foutmelding

  • 19 August 2022
  • 18 reacties
  • 539 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik selecteer “Dal Voordeel” en dan “op saldo”

Daarna kies ik voor “Aanvragen nieuwe OV-Chipkaart”, want ik heb er nog geen

Ik kan een pasfoto uploaden, die kan ik juist instellen - maar daarna komt er een foutmelding (zie hieronder)

==============

Storing

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

Klik op de link om nu verder te gaan.

==============

Dit is al enkele dagen het geval, ik heb andere browsers geprobeerd, ook andere computer, bij iemand anders thuis - echter steeds komt deze met deze melding. Als ik dan op “Verder” klik, dan krijg ik dta de pagina niet meer gevonden kan worden

icon

Beste antwoord door Tomas NS 19 August 2022, 17:15

Bekijk origineel

18 reacties

Hoi Luz_r en welkom bij onze Community!

Dat is een wel erg merkwaardig probleem. Ik begrijp dat je het dus ook al bij iemand anders thuis hebt geprobeerd?

Voor de volledigheid, heb je al een NS account of probeer je die tijdens het bestellen aan te maken? En heb je ook al eens een andere foto geprobeerd? Ik heb het voor de zekerheid ook even geprobeerd, maar ik rol er zo doorheen.

Mocht je er écht niet uit komen, neem dan even contact op met de Klantenservice. Zij kunnen dan even met je gaan zoeken naar een oplossing.

 

Edit: Herstel, ik zie nu pas dat het gaat om een abonnement op saldo. Daar lukt het mij inderdaad ook niet om een pasfoto te uploaden. In dat geval wil ik je toch graag adviseren om dit even met de klantenservice te bespreken. Wellicht dat zij hier een oplossing voor hebben. Ik ga dit in ieder geval even bij onze IT afdeling melden.

Helaas heb ik dit probleem ook. Probeer nu sinds twee-drie weken een Flex abonnement met Daluren voordeel op saldo aan te vragen, maar krijg steeds een foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas heb ik dit probleem ook. Probeer nu sinds twee-drie weken een Flex abonnement met Daluren voordeel op saldo aan te vragen, maar krijg steeds een foutmelding. 

Hoi RobPiso,

Welke foutmelding krijg je? Dezelfde als Luz_r?

Overigens bestaat er geen Flex-abonnement waarmee je op saldo kunt reizen. Het is óf Flex (reizen op rekening) óf zgn. ‘klassiek’ (reizen op saldo).

Ik krijg deze fout ook bij het aanvragen van een nieuwe OV chipkaart bij een Dal Voordeel op saldo, heb het geprobeerd met verschillend pasfoto’s. 

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

Klik op de link om nu verder te gaan.

Die link is trouwens naar NS zakelijk, ook al fout. Waarom wordt dit niet gerepareerd? Dit is nu al minstens een week zo.

Reputatie 6
Badge +2

Hi ara00 en welkom bij de NS Community! 

Ai, dit is inderdaad al een tijdje gaande helaas. Dat moet niet de bedoeling zijn. Ik heb nogmaals een bericht naar onze IT-afdeling gestuurd in de hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Excuses voor het ongemak!

Helaas heb ik dit probleem ook. Probeer nu sinds twee-drie weken een Flex abonnement met Daluren voordeel op saldo aan te vragen, maar krijg steeds een foutmelding. 

Hoi RobPiso,

Welke foutmelding krijg je? Dezelfde als Luz_r?

Overigens bestaat er geen Flex-abonnement waarmee je op saldo kunt reizen. Het is óf Flex (reizen op rekening) óf zgn. ‘klassiek’ (reizen op saldo).

Ik krijg inderdaad exact dezelfde melding.

Oké, duidelijk:-).

Ik probeer sinds zondag (4 sept) een dal voordeel abonnement af te sluiten voor iemand met daarbij een nieuwe of-chipkaart. Telkens wanneer ik de pasfoto wil uploaden krijg ik de melding dat er een technische storing is. Ik heb daarover dinsdag gebeld met de klantenservice en begrepen dat er inderdaad een storing is. Maar dat duurt nu al 5 dagen! Verder heb ik alles geprobeerd: andere browser, cookies verwijderen, pasfoto afmeting dubbel check, maar niets werkt. Wat kan ik doen om dit abonnement te bestellen? Ik heb er haast mee.

 

Reputatie 7
Badge +3

Die storing wat betreft geen pasfoto te kunnen versturen is er zeker al sinds 29 augustus, zelf toen getest

Wel was het zo dat ik alleen op dit probleem stuit bij het aanvragen van een Dal Voordeel op saldo met een nieuwe kaart. Bestel je een NS Flex Dal Voordeel (of ander Flex abonnement) met een nieuwe kaart dan gaat het wel goed.

 

Als je er echt haast mee hebt, zou je kunnen overwegen om een Flex Dal Voordeel aan te schaffen ipv een saldo abonnement. Mocht je daarna toch liever een saldo abonnement kun je dat Flex abonnement na een maand stopzetten en verwijderen van de kaart waarna je op die kaart alsnog een saldo abonnement kan zetten. Het is misschien omslachtig, maar gezien het al zo lang duurt voor dit is opgelost zie ik niet dat het opeens snel opgelost wordt.

Ik heb inderdaad van vandaag een mail dat de storing nog steeds actief is. Flex bestellen is inderdaad een optie, je kan ook in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los bestellen bij OV-chipkaart, dan het abonnement kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen. Helaas wat meer stappen, mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +1

En hoe staat het met de E-102 melding?? die is inmiddels ook al 20 dagen oud en kwam vandaag ook weer langs. 

Van de geboortedatum? Je zou die zelf moeten kunnen toevoegen aan je Mijn NS-account of dit door de klantenservice laten doen, en dan zou de bestelling wel gedaan moeten kunnen worden. De ‘oplossing’ is dat je nu niet meer een Mijn NS-account aan kan maken zonder een geboortedatum in te vullen. 

Badge +3

De ‘oplossing’ is dat je nu niet meer een Mijn NS-account aan kan maken zonder een geboortedatum in te vullen. 

Dat kon sowieso al niet.

De ‘storing’ uit zich door een plotseling verdwenen geboortedatum, of ineens een ander geboortejaar in je profiel.

Van wat ik er van heb begrepen zijn ze er mee bezig om voor sommige zaken minder gegevens op te vragen, waardoor er sinds begin augustus een mogelijkheid was om een Mijn NS-account te maken zonder een geboortedatum in te vullen. Doordat dat elders problemen opleverde, is dat weer aangepast naar hoe het voorheen al was. 

Badge +3

Van wat ik er van heb begrepen zijn ze er mee bezig om voor sommige zaken minder gegevens op te vragen, waardoor er sinds begin augustus een mogelijkheid was om een Mijn NS-account te maken zonder een geboortedatum in te vullen. Doordat dat elders problemen opleverde, is dat weer aangepast naar hoe het voorheen al was. 

Wat ik begreep is dat bij bestaande klanten de geboortedatum ineens verdwenen of gewijzigd was, maar zal vast met elkaar te maken hebben.

De genoemde foutmelding (helaas etc) is dus nog steeds niet opgelost, wanneer gaat NS IT een keer aktie ondernemen? Het lijkt erop dat het dus al 3 weken zo is, wat een gepruts.

Reputatie 1

Het lukt mij op geen enkele manier een Dal Voordeelabonnement (op saldo) te nemen.
Ik heb een OV chip met daarop een flex weekend vrij en een TWEEDE ovchip met nul abonnementen erop (in mijn ns zie ik alleen "OV fiets" en "Reizen op saldo").
Op deze ov chip probeer ik het dal voordeel (op saldo ivm keuzedagen) te zetten, maar dan krijg ik de bizarre melding "U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart."
Tja… een nieuwe kaart aanvragen icm een Dal Voordeel op saldo gaat dus ook niet omdat het uploaden van de foto nog STEEDS niet is opgelost.
En dat allemaal omdat keuzedagen alleen op een dalvrij-opsaldo kunnen.

 

 

Reputatie 6

Hey OlavL. Welkom bij de NS Community.

We zijn op de hoogte dat deze storing nog relevant is, maar ik kan je helaas niet zeggen wanneer dit opgelost is.

Ik wil je aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice swinden. Het is mogelijk dat je OV-fiets product in dit geval de bestelling blokkeert. Dit kan dan gestopt worden en dan kan je alsnog een Dal Voordeel met Keuzedagen aanvragen zonder een nieuwe pas aan te vragen. 

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een nieuwe OV chip bij OV-chip zelf aangevraagd. Ik kan zoals al is opgemerkt de 7,50 terugvragen bij activeren abo.

Reageer