beantwoord

Jaarabonnement fietsenstalling in bemande stalling icm Business Card

  • 3 January 2022
  • 4 reacties
  • 610 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Kan ik als business card houder inderdaad alleen nog maar een jaarabonnement voor een bewaakte stalling met medewerkers kopen als ik voor 7,50 een verder compleet overbodig stukje plastic in de vorm van een persoonlijke OV kaart aanschaf? Want voor het reizen heb ik de business card al.

Dat is niet alleen zonde van het geld voor mij, maar is ook niet echt duurzaam. Kan dat niet anders? Er hoeft na betaling alleen maar een sticker geplakt te worden. En losse dagstalling kan wel gewoon met pin worden gedaan,. Tot en met 2021 kon ik die jaarkaart gewoon ter plaatste pinnen en kreeg ik de sticker op m’n fiets. Dat werkte prima. Waarom is dat nu afgeschaft?

In aanvulling drie stukjes van de site waarin bovenstaande wordt uitgelegd:

  • Voor een NS-Business Card of een andere mobiliteitskaart is het (nog) niet mogelijk om een Jaarabonnement Fietsenstalling af te sluiten. Je hebt voor een Jaarabonnement Fietsenstalling een persoonlijke OV-chipkaart nodig.
  • Als je hebt gekozen voor stallen bij een bewaakte fietsenstalling met medewerkers, meld je je bij de beheerder. Je krijgt een sticker op je fiets waarmee je gebruik kunt maken van de fietsenstalling.
  • Je kunt ook in de stalling betalen, per keer dat je je fiets stalt. Dit doe je gemakkelijk met je pinpas, wanneer je de stalling met je fiets weer verlaat. Aanmelden is hiervoor niet nodig.
icon

Beste antwoord door Aurora NS 3 January 2022, 17:09

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag CvdS, en welkom op de NS Community.

Met een zakelijke kaart is het inderdaad niet mogelijk om een jaarabonnement voor de fietsenstalling op de kaart te zetten. Wel kun je gebruikmaken van Stallen op Rekening, maar dit dient aagezet te worden door de contactpersoon binnen jouw bedrijf. Jij als kaarthouder kunt dit niet in orde maken.

Als je dus gebruik wil maken van een jaarabonnement voor de fietsenstalling dien je dit op een persoonlijke kaart te zetten.

Reputatie 7

Goedemiddag CvdS, en welkom op de NS Community.

Met een zakelijke kaart is het inderdaad niet mogelijk om een jaarabonnement voor de fietsenstalling op de kaart te zetten. Wel kun je gebruikmaken van Stallen op Rekening, maar dit dient aagezet te worden door de contactpersoon binnen jouw bedrijf. Jij als kaarthouder kunt dit niet in orde maken.

Als je dus gebruik wil maken van een jaarabonnement voor de fietsenstalling dien je dit op een persoonlijke kaart te zetten.

 

Ik mis een antwoord op de vraag: Waarom is dit afgeschaft??? NS is er zo langzamerhand wel heel erg goed in om van alles af te schaffen en de kosten klakkeloos richting klant te verhogen en dus geen gelijkwaardig alternatief te bieden. Laatst wilde iemand een Rail Plus abonnement aanschaffen. Antwoord ja dat kan alleen bij een loket en het dichtsbijzijnde loket is helaas 60 km verderop. Is naast Nederlande Spoorwegen misschien ook No Service een afkorting voor NS? 

Dank voor de reactie. Dit bevestigt wat ik eigenlijk al wist en aangaf. En het gaat voorbij aan de even zo belangrijke vraag waarom, zoals @Macklobell terecht opmerkt. Het is een voor mij onbegrijpelijke beslissing.

Er zijn nog steeds medewerkers aanwezig in de stalling, in het bezit van een pinapparaat. Dan kan ik toch net zo makkelijk bij hen betalen en de sticker opgeplakt krijgen? Zonder tussenstap van een persoonlijke ov pas. Net als afgelopen jaren.

Dat scheelt mij niet alleen de kosten, maar is ook milieuvriendelijker dan een extra plastic kaartje uitgeven dat verder ongebruikt blijft. Want het reizen gebeurt al met de business card. Duurzaamheid staat toch ook hoog in het vaandel bij NS tegenwoordig?

Badge +3

Een ov-chipkaart is natuurlijk geen berg plastic of chemisch afval want de chip is niet veel groter dan een korreltje suiker en de antenne is aluminium dat ook gewoon in de natuur voorkomt.

Maar ja, NS heeft besloten om voor steeds meer stallingen een abonnement niet meer door de beheerders maar (alleen) online af te kunnen sluiten, met een ov-chipkaart voor toegang tot de stalling.

Waarom dit geen Business Card (of zelfs een anonieme kaart zoals de voormalige stallingspasjes) mag zijn snap ik niet, want het abonnement staat niet eens als product op een kaart, net als OV-fiets en Stallen op Rekening. Het is puur een administratieve koppeling aan een kaartnummer. De sticker op je fiets is voldoende om aan te tonen dat ‘jij het bent’.

Reageer