Hoe onduidelijk kun je het maken NS?
- ik heb op 7 nov. via de website een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangevraagd.
Daarbij gezocht naar de variant waarop keuzedagen mogelijk zijn en dat is al erg lastig: dat staat niet aangegeven bij de varianten zelf, maar komt pas terug bij ‘Veel gestelde vragen’. Hoe onhandig is dat? - De bevestiging per mail van de NS bevestigt mijn NS Flex Dal Voordeel bestelling voor 5,60 per maand. Niet genoemd wordt of het de variant is met of zonder saldoverrekening.
- 12 nov. krijg ik de kaart thuis gestuurd + brief. In de brief wordt alleen gesproken over een NS Flex product. het woord Dal Voordeel wordt nergens in de brief genoemd.
Wel wordt genoemd: ‘Saldo laden is niet meer nodig U kunt altijd inchecken en reizen’. - Ervan uitgaande dat alles toch wel klopt ga ik aan de slag om keuzedagen toe te voegen: dat is via de website onmogelijk - je komt via ns.klantenservice in een voortdurende loop waarin nergens duidelijk wordt hoe je de keuzedagen kunt bestellen. Hoe slecht is dat. Uiteindelijk via de community kunnen achterhalen dat dat alleen telefonisch kan!!??
- Dus gebeld en na ca. 8 minuten pas contact. Wat blijkt: het bestelde product is toch niet op saldo en dus kunnen er geen keuzedagen worden toegevoegd!!??
- Ook op ‘Mijn NS’ blijkt bij mijn account onder producten alleen de OV-Chipkaart genoemd - niets van een NS Flex Dal Voordeel terug te vinden. Hoe onduidelijk wil je het maken?
- Geboden oplossing door de telefoniste: ingangsdatum van het abonnement afwachten (14 nov) en dan de dag erna proberen (weer telefonisch …..) het abonnement te wijzigen …
Ik ben volledig de draad kwijt door het volstrekt inconsequente benoemen door NS van de producten (heb ik nu wel of niet een NS Flex Dal Voordeel of niet? Volgens de bestelling wel, volgens de brief onduidelijk en op mijn account niet als product genoemd), onduidelijkheid over wel/niet op saldo (vlgs brief wel, vlgs telefoniste niet???) en door de bug in de aanvraag keuzedagen op de NS website.
Wat een klant-onvriendelijk geheel zo. Ik ben benieuwd of ik woensdag de gewenste aanpassingen kan laten doorvoeren ….
Wordt vervolgd!
Willem L.