Kan je met het Studenten OV ook naar het buitenland? | NS Community
beantwoord

Kan je met het Studenten OV ook naar het buitenland?

  • 24 August 2014
  • 6 reacties
  • 24445 Bekeken

Kan je met een student week vrij abonnement ook naar het buitenland? Hierbij bedoel ik België.
Zou graag antwoord willen op deze vraag.
icon

Beste antwoord door Hertog 24 August 2014, 11:59

Bekijk origineel

6 reacties

Een studentenreisproduct is uitsluitend gelid binnen Nederland.

Voor een reis naar Belgie zou je er natuurlijk wel gebruik van kunnen maken voor het traject binnen Nederland en gewoon een aanvullend vervoerbewijs aanschaffen van Roosendaal-grens naar de bestemming in Belgie.

Op de website van [url=https://www.nsinternational.nl/] NS International [/url} zou je een e-ticket kunnen bestellen voor de gehele reis van het station van vertrek in Nederland tot het station van bestemming in Belgie. Als je daarbij aangeeft dat je in Nederland 100% korting hebt worden uitsluitend de kosten van de rit in Belgie in rekening gebracht.
Je beschikt in dat geval wel over een totaal vervoerbewijs, zodat je in Nederland noch bij vertrek, noch in Roosendaal hoeft in- en uit te checken.
Je dient wel je OV-chipkaart met het studentenreisproduct bij je te hebben om bij controle aan te tonen dat je gratis reisrecht hebt.
Bedankt voor de reactie. Daar hebben we wat aan!
Het antwoord van Hertog is helemaal juist, hier heb ik niks meer aan toe te voegen. Veel plezier in België!

Heeft u een lening nodig?


Wat een slim tijdstip... de moderators die het bericht
kunnen verwijderen zijn er pas weer op dinsdagochtend...
Reputatie 1
Badge
LET OP:
je kan die kaartjes ook gewoon uit de automaat kopen-een student zou zelf makkelijk moeten kunnen ontdekken hoe. Dat altijd e-tkt wat hier wordt gesteld vind ik maar onzin.
Je kan vaak VEEL, bergen voordeliger naar BE want je zult nog wel <26 zijn: dat gaat wat gecompliceerder, want je moet dan bvb de GoPass1 via b-rail.be VANAF ROOsendaal (station! niet grens) kopen, vanaf NL moet dat wel online. MAAR dan moet je wel in Rsd UITsjekken-of terugkomend IN. Kijk eens op b-rail.be wat er allemaal te koop is, het staat er zelfs nog duidelijker als wat NS er van kan maken. Kijk ook of er deals zijn.
Nog stukken meer voordelig is de Be deLIJNBus vanaf bvb Tilburg.
Reputatie 7
Vroeger was de oplossing om naar Breda te reizen en vandaar de buslijn 19 naar Hulst te nemen. Die stopt ook in Antwerpen en daar stap je dan uit: helemaal gratis.

Tegenwoordig, echter, is dat expliciet verboden en ik denk wel, dat de buschauffeurs gek genoeg zijn om de deur dicht te houden of andere theaterstukken uit te halen. Dat is een risico.

Overigens kost diezelfde buslijn van Antwerpen terug naar Breda sowieso geld (enkele reis 5 eur o.i.d.).

Reageer