Kan niet betalen, krijg de meldingEr is nog een open bestelling voor hetzelfde product | NS Community
beantwoord

Kan niet betalen, krijg de meldingEr is nog een open bestelling voor hetzelfde product

  • 5 September 2021
  • 13 reacties
  • 2632 Bekeken

De eerste keer, dat ik de bestelling plaatste was dat op een oude Ipad. Die reageerde niet bij het invoeren van de signeercode. Vervolgens heb ik het via mijn telefoon geprobeerd, dan kan de betalingsapplicatie van de Rabobank niet worden geopend. Ik krijg dan de melding, dat er nog een open bestelling voor hetzelfde product is. Tot slot heb ik via mijn computer geprobeerd dan krijg ik dezelfde melding. Het gaat om een jaarabonnement voor een bewaakte fietsenstalling, deze is verlopen. Toen ik het abonnement voor mijn zoon afsloot heb ik deze in de fietsenstalling zelf betaald. We zijn al bij de fietsenstalling geweest en zij zeiden dat we het digitaal moesten verlengen. Dit lukt me zo dus niet. Wat nu? 

icon

Beste antwoord door marv87 5 September 2021, 23:28

Bekijk origineel

13 reacties

Het makkelijkste is wachten. Iedere nacht worden de openstaande bestellingen opgeschoond en kan je morgen een nieuwe poging doen.

Welkom op onze NS Community Karin Utrecht

Spijtig dat het niet is gelukt! Mijn advies is om altijd bestellingen te plaatsen via de browser op een computer op laptop. Via de app werkt dit niet. Heb je het vandaag weer geprobeerd en is dit inmiddels gelukt?

Ik kan mijn bestelling niet plaatsen doordat er precies dezelfde bestelling open staat. De eerste keer dat ik het heb geprobeerd liep alles vast waardoor ik de 0.01 cent niet heb kunnen betalen. Vervolgend heb ik een nacht gewacht en kan het nog steeds niet. Ik heb dit abonnement vandaag nodig, dus ik hoop dat hier een andere oplossing voor is.

Reputatie 7
Badge +4

Het beste is contact op te nemen met Klantenservice. Het is voor ons niet na te gaan wat er mis ging.

Als een bestelling om wat voor reden dan ook vastloopt blijft die een dag vast staan in het systeem. Normaliter zou de bestelling ergens in de nacht moeten komen te vervallen, hoe laat precies durf ik niet te zeggen. Zoals Thom aangeeft kan er contact gezocht worden met de Klantenservice. Mijn collega's aldaar zullen de zaak voor je bekijken.

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij om vier uur ‘s nachts. 

Dat was het volgens mij wel altijd. Na 4 uur moet het in ieder geval weer gereset zijn.

Badge +3

Ik vermoed eigenlijk dat het per de volgende dag (om middernacht dus) is, waarbij de GMT/UTC tijd (0Z) aangehouden wordt. Dat is dus 01:00 Nederlandse tijd en bij zomertijd 02:00

Zo werkt het in ieder geval bij wijzigingen in NS Flex, uit eigen ervaring. Als daar bijv. staat dat je je abonnement vanaf 8 december kunt wijzigen dat lukt dat na 01:00.

Bij een incomplete bestelling (mislukte of ontbrekende betaling) zou het volgens mij maar enkele uren duren voordat deze weer ‘vrijgegeven’ wordt. Dat is in ieder geval bij het gebruik van couponcodes.

 

Ook ik kreeg de melding: ‘Er is nog een open bestelling voor hetzelfde product’. Ik heb een paar dagen gewacht, voorgaand zinnetje stond er weer, ik kon dus de ene cent niet betalen. Toen heb ik gisteren de Klantenservice gebeld. De medewerker raadde me aan om naar het station te gaan en daar de bestelling van de kaart te halen. Het kon volgens hem echt niet anders. Ik naar het station, daar stond de bestelling niet op de kaart. Ik heb toen het gratis servicenummer besteld wat op het kaartenautomaat stond. Snel een medewerker aan de lijn, ze ging het uitzoeken, een tijd in de wacht gestaan, het zou moeten lukken vanavond of eventueel morgen. Weer gewacht en hoopvol mijn NS account weer geopend, en potverdorie, daar stond de melding weer! Weer de klantenservice gebeld, wel direct contact maar toen 15 minuten in de wacht, en nee hoor, ze konden het zinnetje er nu niet eraf halen. De oplossing is dat er een service melding gemaakt wordt naar de ICT afdeling en binnen 2 à 3 dagen ontvang ik een mail dat het gelukt is. My goodness, wat ongelooflijk gedoe, nu na driemaal Klantenservice contact nog geen resultaat. Ik wacht…. op hoop van zegen!  

Reputatie 7
Badge +1

Ook ik kreeg de melding: ‘Er is nog een open bestelling voor hetzelfde product’. Ik heb een paar dagen gewacht, voorgaand zinnetje stond er weer, ik kon dus de ene cent niet betalen. Toen heb ik gisteren de Klantenservice gebeld. De medewerker raadde me aan om naar het station te gaan en daar de bestelling van de kaart te halen. Het kon volgens hem echt niet anders. Ik naar het station, daar stond de bestelling niet op de kaart. Ik heb toen het gratis servicenummer besteld wat op het kaartenautomaat stond. Snel een medewerker aan de lijn, ze ging het uitzoeken, een tijd in de wacht gestaan, het zou moeten lukken vanavond of eventueel morgen. Weer gewacht en hoopvol mijn NS account weer geopend, en potverdorie, daar stond de melding weer! Weer de klantenservice gebeld, wel direct contact maar toen 15 minuten in de wacht, en nee hoor, ze konden het zinnetje er nu niet eraf halen. De oplossing is dat er een service melding gemaakt wordt naar de ICT afdeling en binnen 2 à 3 dagen ontvang ik een mail dat het gelukt is. My goodness, wat ongelooflijk gedoe, nu na driemaal Klantenservice contact nog geen resultaat. Ik wacht…. op hoop van zegen!  

Deze fout is er nu ook al ruim een jaar en NS lost het maar niet op. (zie topics aan de rechterzijde) Dat jij naar de kaartautomaat wordt gestuurd is natuurlijk helemaal het toppunt. Inderdaad my goodness. NS kan momenteel echt helemaal niets.

Ik heb precies hetzelfde probleem met het bestellen van een jaarabonnement voor de fietsenstalling. Weet iemand of hier al een oplossing voor is?
Ik had het vrijdag geprobeerd en toen ging de betaling fout en sindsdien staat die melding dat er een bestelling open staat. Had klantenservice gebeld en nadat ze dezelfde melding kreeg had ze me in de wachtrij gezet en opgehangen…

Goedenavond Sophie2002, 

Ik wil je vragen om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. De verbinding is waarschijnlijk per ongeluk verbroken of door een fout in het systeem.

Dit is werkelijk verschrikkelijk. Ben al vier dagen bezig een abonnement proberen af te sluiten voor de fietsenstalling in Nijmegen voor mijn kind. Naar aanleiding van bovenstaande berichten gisteren 2x gebeld met de klantenservice, maar ze konden me niet helpen. Als ik vandaag terug zou bellen zou iemand voor mij het abonnement kunnen afsluiten. Dit was allerminst het geval. Na een half uur gegevens hebben doorgegeven, kreeg ik te horen dat er een servicemelding gemaakt zou worden en dat ik binnen een maand (!!!) een reactie zou krijgen. Hallo, ik wil gewoon een abonnement op een fietsenstalling voor mijn kind…. Vind dit echt niet normaal.

Reageer