beantwoord

keuzedagen allemaal op 1 datum

  • 1 March 2024
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Hallo, ik heb 6 keuzedagen staan die allemaal aflopen op 2 juni 2024. Dat snap ik niet, als je een nieuwe keuze dag krijgt dan is die toch 1 jaar geldig? Waarom staan die nu allemaal op 2 juni? Ik krijg die nooit op zo. EN daarna staat er geen enkele keuzedag meer. Dit kan toch niet kloppen?

icon

Beste antwoord door Thom 1 March 2024, 14:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nog erger is: het is niet tot en met. U kunt hem de dag voordat de geldigheid van de volgende keuzedag ingaat, zelfs niet meer activeren. Het zou niet zo moeten zijn, het klopt ook niet, maar het is helaas de realiteit.

 

Er waren hier nogal wat klachten van mensen die hem op de l(vermeende en ook aangegeven) laatste dag wilden activeren, er achter kwamen dat dat niet meer ging. Keuzedag weg, ondanks dat die het nog had moeten doen.

 

Wellicht was dit ongeveer op 2 juni 2023. Heeft u geen keuzedagen gebruikt?

Het is nu niet meer zo dat keuzedagen na het ingaan nog een jaar geldig blijven, dat is wel zo geweest. Nu loopt de geldigheid van de keuzedagen weer volledig samen met het (betaalde) abonnementsjaar.

 

Het is verwarrend want er is nogal wat gerommeld met de keuzedagen, zodanig dat ht zelfs hier nog maar net snappen. Kijk vooral wat voor u geldig is op Mijn NS.

Ik heb zelf nu een abonnement met 7 keuzedagen die een jaar geldig zijn, maar mijn oude zijn nog ver geldig nadat de oude periode van het Dalvoordeelabonnement verstreken zijn. 

 

Kijk dus vooral wat voor u geldt en met uw abonnement op Mijn NS. 

Zelf krijg ik over een week of zes nieuwe keuzedagen terwijl ik er nog zes te goed heb en die lopen door tot in 2025. Ik ben benieuwd welke keuzedagen zullen worden aangesproken als ik weet zeven nieuwe krijg.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, ik heb 6 keuzedagen staan die allemaal aflopen op 2 juni 2024. Dat snap ik niet, als je een nieuwe keuze dag krijgt dan is die toch 1 jaar geldig? Waarom staan die nu allemaal op 2 juni? Ik krijg die nooit op zo. EN daarna staat er geen enkele keuzedag meer. Dit kan toch niet kloppen?

Dit klopt. Jouw keuzedagenabonnement is blijkbaar op 2 juni 2023 verlengd onder de nieuwe voorwaarden, waarbij je 7 keuzedagen tegelijk krijgt die dezelfde looptijd hebben als het bijbehorende dal voordeel abonnement. Op dag 1 zijn zijn alle 7 een jaar geldig. Je krijgt nu niet meer elke 2 maanden een nieuwe, maar zodra je er 1 gebruikt hebt, staat de volgende klaar. Wat je niet gebruikt vervalt 2 juni 2024. Bij verlenging krijg je weer 7 nieuwe keuzedagen tegelijk.

Het is jammer dat bestaande abonnementen van voor december 2022 pas 6 weken voor de verlenging over deze nieuwe wijziging geïnformeerd worden.

Dank voor het antwoord, ben ik uiteraard niet blij mee. Nu moet ik opeens binnen 3 maanden veel op reis.

Voor volgend jaar is dat prima, dan kan ik ze over 12 maanden spreiden, maar nu niet.
Afijn, het is kennelijk niet anders 

Dank voor het antwoord, ben ik uiteraard niet blij mee. Nu moet ik opeens binnen 3 maanden veel op reis.

Het wordt voorjaar, een mooie periode voor een dagje uit 

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor het antwoord, ben ik uiteraard niet blij mee. Nu moet ik opeens binnen 3 maanden veel op reis.

Voor volgend jaar is dat prima, dan kan ik ze over 12 maanden spreiden, maar nu niet.
Afijn, het is kennelijk niet anders 

Maar dit wist je al 6 weken voor de verlenging vorig jaar.

Badge +3

Zie ook 

 

Reageer