keuzedagen per 2023 | NS Community
beantwoord

keuzedagen per 2023

  • 27 September 2022
  • 14 reacties
  • 3126 Bekeken

ik begrijp de mail die ik kreeg over wijzigingen van de ns mbt abonnementen etc niet

 

betekent dit dat per 1 januari 2023 de zgn keuzedagen komen te vervallen bij mijn abonnement?

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 September 2022, 11:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat staat er precies in de mail? Op de NS site is niets te vinden over vervallen keuzedagen in 2023.

Update met dank aan @Henk_NL : Welk abonnement heb je nu? Als je altijd voordeel hebt dan is het bij dat abonnement niet meer mogelijk om keuzedagen te bestellen. Wel kun je nog bij keuzedagen bestellen bij Dal voordeel.

Goedemorgen abonnementje en welkom bij de NS Community.

Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar de inhoud van de mail. Ik kan intern zo snel geen informatie vinden over een update voor abonnementen in 2023 en heb zelf ook niets ontvangen.

Voor zover bij ons (Klantenservice) bekend is het al wel vrij lang de bedoeling dat Keuzedagen gaan komen vervallen. Dit zou dan moeten gebeuren wanneer de Flexdagen geïntroduceerd worden, een soort van vervanging van de Keuzedagen binnen de NS Flex producten. Wanneer dat gaat gebeuren is echter onduidelijk, het is al enige tijd geleden dat we daar nieuws over hebben gekregen.

NS heeft vanmorgen een vrij uitgebreide mail rondgestuurd over nieuwe productvoorwaarden Stijn. Dat zal nu een vragenronde opleveren.

 

 

Edit: tweede deel er dan ook maar in voor de volledigheid.

Bedankt voor de screenshot. Ik heb ook net een bericht binnen gekregen dat er nu intern informatie te vinden is.

@abonnementje Tenzij jij een Altijd Voordeel abonnement hebt, veranderd er niets aan je Keuzedagen. Keuzedagen bij een Dal Voordeel abonnement blijven voorlopig gewoon doorlopen.

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel altijd enorm ontzettend verontruste senioren die hun keuzedaagjes als goud koesteren en nog steeds uitermate erg verontwaardigd zijn over het invoeren van de middagspits-beperking zullen dit niet gaan snappen of althans tenminste voor de zekerheid en zonder ook maar 1 seconde te bedenken dat die vraag vast al 100000en keren is gesteld, nu weer dit forum gaan bestormen? Wie durft een gokje te nemen?

Reputatie 7
Badge +3

En zoals ik het lees in de screenshot zijn de wijzigingen al eerder ingegaan maar worden nu pas de productvoorwaarden hiernaar aangepast. Er verandert nu dus niets. 

NS moet zo’n mailing ook niet op deze manier uitsturen, laat staan dat Webhelp pas uren nadat ik hem al in de mail heb, hoort van het bestaan hiervan. Dat dit een lading vragen zou opleveren viel te verwachten natuurlijk, niet iedereen maakt een studie van NS tarieven en vastrechten.

Reputatie 7
Badge +3

Hoewel altijd enorm ontzettend verontruste senioren die hun keuzedaagjes als goud koesteren en nog steeds uitermate erg verontwaardigd zijn over het invoeren van de middagspits-beperking zullen dit niet gaan snappen of althans tenminste voor de zekerheid en zonder ook maar 1 seconde te bedenken dat die vraag vast al 100000en keren is gesteld, nu weer dit forum gaan bestormen? Wie durft een gokje te nemen?

Er hebben de afgelopen paar jaar een aantal wijzigingen plaatsgevonden die invloed hadden op periode van korting (vdu) en geldigheid keuzedagen. 60+ met VDU en keuzedagen kunnen zich daardoor meer gedupeerd voelen. In ieder geval is het reizen voor VDU en keuzedag abonnementhouders duurder geworden als zij in de middagspits moeten reizen, omdat zij deze om allerlei redenen niet kunnen vermijden. Er wordt al een paar jaar gesproken over afschaffen keuzedagen. Ik kan mij voorstellen dat door een onduidelijke mail zonder toelichting wat de voorwaarden specifiek voor hun abonnement betekent vragen oproept.

Overigens heb ik de betreffende mail niet ontvangen.

ik heb die mail ook gehad, maar snapte het deels ook niet.

We gaan altijd met de OV chip kaart naar Herzogenrath of Aachen vanuit Heerlen

Valt dit dan ook onder het vervallen van het grensoverschreidend beeindiging.?

Ik heb me sowieso al maanden druk gemaakt. 4 uur in de trein gezeten door een sein storing op 8 juli j.l., van Nijmegen Lent naar Heerlen, nog steeds geen rooie cent terug gezien. als je opbelt zeggen ze opnieuw insturen en dan krijg je een afwijzing, daar zijn we absoluut niet blij mee

Badge +3

ik heb die mail ook gehad, maar snapte het deels ook niet.

We gaan altijd met de OV chip kaart naar Herzogenrath of Aachen vanuit Heerlen

Valt dit dan ook onder het vervallen van het grensoverschreidend beeindiging.?

Nee, dat heeft niets te maken met een Grensabonnement (wat in feite Traject Vrij tot een grenspunt is).

Met een ov-chipkaart en een NS abonnement kan je gewoon naar Aachen.

 

Hallo,

Ik heb deze mail van de week ook binnengekregen, maar snapte het ook niet helemaal.

Ik heb momenteel een Weekend vrij abonnement, maar er staat onder het kopje “beëindiging van” bijabonnement weekend vrij. Betekent dit dat ik vanaf volgend jaar mijn weekend vrij abonnement vervalt? 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Ik heb deze mail van de week ook binnengekregen, maar snapte het ook niet helemaal.

Ik heb momenteel een Weekend vrij abonnement, maar er staat onder het kopje “beëindiging van” bijabonnement weekend vrij. Betekent dit dat ik vanaf volgend jaar mijn weekend vrij abonnement vervalt? 

Een bij-abonnement is een abonnement die iemand met een abonnement met korting kon aanvragen voor op hetzelfde adres wonende gezinsleden/huisgenoten. Dat hoofdabonnementhouder kan geen bij-abonnementen meer aanvragen. Iedereen betaalt nu de normale prijs voor één abonnement.

Heb jij alleen een weekendvrij zonder dat die gekoppeld is aan een abonnement van een ander dan is er niets aan de hand. Weekend vrij blijft als afzonderlijk abonnement gewoon bestaan.

Reputatie 7
Badge +3

En die bijabonnementen waren al eerder afgeschaft, alleen waren de voorwaarden daar nog niet op aangepast. Dus miv 1 januari 2023 verandert er dat wat betreft ook niets, het staat dan alleen in de voorwaarden.

Badge +3

Dat beëindigen van die bijabonementen lijkt een opstap naar het ‘verflexen’ van alle vrij reizen saldo-abonnementen (wat bij Traject Vrij al gebeurd is, maar dat was al op rekening).

Geen kristallen bol voor nodig.

Reageer