Skip to main content

Ik heb een dalurenvoordeel abonnement + keuzedagen en tot 23 dec. 2024 had ik van de keuzedagen nog 4 over. Nu heb ik 23 dec. gebeld met de klantenservice en aangegeven dat ik per 1 januari 2025 van de keuzedagen af wil, wel wil ik het dalurenvoordeelabonnement gewoon aanhouden.

groot is mijn verbazing dat nu, na het gesprek met de klantenservice, blijkt dat de 4 keuzedagen nu al geschrapt zijn terwijl ik in het gesprek had aangegeven dat ik deze voor 1 januari a.s. nog op zou maken. Ze stonden immers al klaar in de kaart automaat en dan kun je ook niet meer wijzigen had ik eerder begrepen.

kan dit a.u.b. weer teruggedraaid worden, dus die 4 keuzedagen weer terugzetten en pas per 1 januari 2025 de keuzedagen abonnement schrappen? Het dalurenvoordeelabonnement wil ik dus vanaf 1 januari 2025 gewoon aanhouden!

Welkom bij deze community. Je zal nog 4 keuzedagen hebben gehad, maar er staat tegenwoordig maar 1 keuzedag klaar bij de automaat.

Heb je gewijzigd naar flex? Dat gaat per direct in. De niet gebruikte keuzedagen ben je dan kwijt, terug zetten kan niet, maar voor die keuzedagen krijg je restitutie.

Hi AnsMellink! Zoals MoDe aangeeft: Welkom bij de NS Community. 

Tegenwoordig zijn de 7 keuzedagen geldig tot de vernieuwingsdatum van jouw abonnement. De keuzedagen lopen dus gelijk aan de abonnementsperiode en je kan vanaf het begin van jouw abonnementsperiode deze keuzedagen ophalen. In jouw geval lijk je aan te geven dat jouw abonnement van 23 december 2023 tot 23 december 2024 liep. Dit betekend dat jouw keuzedagen geldig waren van 23 december 2023 tot 23 december 2024. Per 23 december 2024 zal je dan voor een nieuw jaar betalen en ontvang je 7 nieuwe keuzedagen. De keuzedagen die je niet gebruikt hebt in het voorgaande jaar, kunnen niet verlengd worden. 

Als je jouw keuzedagen per 1 januari 2025 wenst te annuleren, dan ontvang je een restitutie naar rato op basis van de gebruikte keuzedagen tot die periode. Meer informatie over de keuzedagen lees je hier

Reageer