beantwoord

keuzedagen2022

  • 23 November 2021
  • 34 reacties
  • 3434 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Badge +3

Oke, maar als je nog geen papieren Keuzedagen had kan dat nog tot 1 maart 2022, dan is dat in ieder geval op tijd aangekondigd.

Neem aan dat digitale Keuzedagen bij een VDU (of VUK zoals je het noemt*) gewoon doorlopen en vernieuwd worden (ook na 1 maart 2022) en anders zelf opnieuw bestellen?

* Er bestaat niet zoiets een ‘voordeelurenkaart’, want het is slechts een product op een (persoonlijke) ov-chipkaart, maar ik snap de term uit het verleden natuurlijk!

En het product (VDU) op de kaart heet technisch gezien ‘Reizen op Saldo NS, korting’, kijk maar op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een Mijn OV-chip account).

Reputatie 7
Badge +1

Zijn ze wel rijkelijk laat mee dan, maar goed het zal wel mogen… Frankrijk en België waren er al langer mee gestopt immers.

Railplus-korting in Nederland (en een aantal andere landen) blijft bestaan. Alleen de Railplus-kaart is niet meer gratis voor 60-plussers met een VUK.

Badge +3

Dank voor de info @rvdborgt,

Zijn ze wel rijkelijk laat mee dan, maar goed het zal wel mogen omdat het een gratis extraatje was (zoals Wifi of stopcontacten...)

Frankrijk en België waren er al langer mee gestopt immers, en voor Duitsland zijn er blijkbaar (veel) goedkopere opties.

Reputatie 7
Badge +1

Als dat zo is (per januari 2022) dan zou dat toch voor 1 oktober gecommuniceerd moeten zijn? Zeker als daarmee Railplus en de automatische verlenging van Keuzedagen komt te vervallen.

Of zat Railplus er bij de aanpassing van de voorwaarden per januari 2021 er ook al niet meer bij (en is dat niet gecommuniceerd, net als met korting reizen op de vrijdag na Hemelvaartsdag, naast juli/augustus en tussen kerst en nieuwjaar)?

Gratis Railplus vervalt per 1 januari 2022. Het stond al in de adviesaanvraag aan het LOCOV, die onlangs is gepubliceerd (samen met advies en besluit). De eerste communicatie erover heb ik vandaag in mijn mailbox gezien:

 

Badge +3

Nee, het abonnement gaat Dal Voordeel heten, niet Dal Voordeeluren.

Als dat zo is (per januari 2022) dan zou dat toch voor 1 oktober gecommuniceerd moeten zijn? Zeker als daarmee Railplus en de automatische verlenging van Keuzedagen komt te vervallen.

Of zat Railplus er bij de aanpassing van de voorwaarden per januari 2021 er ook al niet meer bij en is dat niet gecommuniceerd, net als met korting reizen op de vrijdag na Hemelvaartsdag, (naast juli/augustus en tussen kerst en nieuwjaar)?

Badge +3

Nee, het abonnement gaat Dal Voordeel heten, niet Dal Voordeeluren.

Badge +3

Dus ze hebben de naam van het VDU aangepast naar Dal Voordeeluren, maar dus ook de voorwaarden gewijzigd naar die van Dal Voordeel, (waarbij Railplus komt te vervallen)?

Daar zou je dan wel een maand of 3 van tevoren bericht over gehad moeten hebben. Ik hoor/lees het voor het eerst, maar ben nog geen 60+ en heb ook geen VDU (meer).

Hoe dan ook, als er na een verlenging (en bij een oud VDU zal dat wel 1 januari zijn) plotseling geen Keuzedagen meer bij zitten kan je die alsnog bestellen.

Wat betreft de naam van een abonnement maakt het weinig uit natuurlijk (Flex zonder abonnement heet tegenwoordig ook overal Flex Basis), maar de bijbehorende voorwaarden mogen ze natuurlijk niet zonder vooraankondiging wijzigen.

imark, goedenavond,

 

Ik lees wat anders, namelijk:

Hoe verleng ik mijn Keuzedagen?

Keuzedagen worden elk jaar automatisch verlengd. Je hoeft hier niets voor te doen. We sturen je een aantal weken voor de verlenging een bericht.

 

Hoe zit dit nu imark? Ik gebruikte altijd 7 keuzedagen en dat werd automatisch betaald. Hier staat toch dat je niets hoeft te doen. Maar wanneer ik jouw advies aan Mackelenbergh lees lijk jij daar anders over te denken?

 

Nu verandert mijn Voordeelurenabonnement van naam, wéér wordt er trouwens net als vorig jaar aan het abonnement ´geknabbelt´ en nu via het inpikken…van´Railplus´, maar dat terzijde, gewoon niet slim om vaste klanten steeds opnieuw weer aan te pakken in deze tijd. De korting van vorig jaar, die je kreeg omdat toen de voorwaarden veranderden; n.l. niet meer reizen tussen 16.00 en 18.30 uur, is zo binnen slechts 1 jaar alweer financieel´ingehaald/teruggehaald/weggestreept´ door de NS. Dat is toch echt meer dan onverstandig. Het ligt er bovendien allemaal wat te dik bovenop, ze zijn te gretig denk ik door de slechte resultaten. Ik heb al zo´n idee wie hier weer op gaat reageren trouwens;).  

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat moet inderdaad via de Klantenservice. 

Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/keuzedagen-bestellen.html

Reageer