Skip to main content

Hallo, onze dochter, nu nog 11 jaar, heeft een persoonlijke OV chip met een NS kids vrij abonnement.

nu gaat zij van de week alleen reizen, en mag dat dus niet op de kids vrij. ik kan met geen mogelijkheid het kids vrij abonnement stopzetten of pauzeren?

als ik in mijn eigen NS account, waar alle chipkaarten van mijn gezin in gekoppeld zijn, dit wil wijzigen krijg ik de melding: “Je kunt dit abonnement niet aanpassen omdat iemand anders de contracthouder is.”

Maar IK ben de contracthouder toch? mijn dochter heeft geen eigen account in mijn NS. dat loopt allemaal via mijn account.

Kom je er niet uit @N.Schaart , bel de NS klantenservice op telefoonnummer 030 751 51 55

Het abonnement stopzetten hoeft ook niet, dat is helemaal niet nodig. Dochterlief koopt op het automaat een railrunnerkaartje en daar mag ze alleen mee reizen. Wel inchecken met dit kaartje en dus niet met Kids Vrij. U bent dan €2,50 kwijt voor een hele dag; het is een kartonnen kaartje uit de automaat.

Het kan ook via Internet, maar mogelijk is reizen met een e-ticket, waarbij ze bij een poortje met ‘Scan ticket’ hetzelfde poortje moet openen met de code, wat ingewikkeld. Ik adviseer het automaat, met e-tickets kan veel mis gaan.

https://www.ns.nl/kaartjes/bestellen/railrunner

In dit geval zou ik toch met e-tickets werken (in de NS app of uitgeprint) want voor een automaatkaartje betaal je € 1 extra.

Reageer