Skip to main content

Hallo,

18 December wordt mijn dochter 12 jaar.

En wil ik haar Kidsvrij abonnement omzetten naar Flex weekend vrij met upgrade eerste klas (zelfde abonnement als mijzelf)

Het geeft aan dat dit nu niet mogelijk is, kan dit dus pas aangevraagd worden op haar verjaardag 18 December? aangezien dan ook het kidsvrij van haar ov kaart vervalt.

Hoop dan wel dat dit op tijd dan op haar kaart staat, aangezien ik haar voor de feestdagen op 21 December moet ophalen.

Rekeningnummer is al bekend(Gaat via zelfde rekening als mijn abonnement), gaat de eerste betaling dan ook via automatische incasso? en moet het nieuwe abonnement geactiveerd worden bij een kaartautomaat?

Vindt wel raar dat dit niet eerder al aangevraagd kan worden,met een eventuele ingangsdatum, dit scheelt veel tijd ook voor andere ouders.

Groetjes Marco

Indien de OV chipkaart nog geldig is duurt het opzetten van abonnement maximaal 1 uur na betaling. Aanvragen van een nieuwe OV chipkaart duurt 7 dagen.

U moet (nadat u op internet de abonnement besteld hebt) naar de kaartjesautomaat, OV chipkaart scannen en dan staat links bestelling ophalen (en de stappen doorlopen). Dit duurt maximaal 1 minuut. Daarna kunt uw kind gelijk inchecken en reizen.

Dit kan vanaf ingangsdatum van het abonnement.

Indien uw kind een nieuwe OV chipkaart nodig hebt, bel of chat dan met klantenservice om te vragen naar de mogelijkheden. Bij een nieuwe OV chipkaart hoeft u niet naar de automaat.

Het zou kunnen dat je niet op dezelfde dag dat het Kids Vrij abonnement stopt je gelijk een nieuw Flex abonnement kan aanvragen, maar dat dat pas de dag erna kan. Dit vanwege andere meldingen waarbij met opzeggen van (andere) producten zoals OV-fiets, het BTM gedeelte van NS Flex en Studentenreisproduct er op de dag zelf een foutmelding kwam bij het bestellen van Flex of een apart BTM abonnement.

Wil je zeker weten dat je op de verjaardag zonder problemen een Flex abonnement kan bestellen dan kan dit Flex abonnement ook besteld worden op een gratis nieuwe kaart. De ingangsdatum van een Flex abonnement op een meebestelde nieuwe kaart is 7 tot 14 dagen vooruit (zelf te kiezen). U kunt dus nu een abonnement met nieuwe kaart bestellen met een ingangsdatum uiterlijk 19 december. De oude kaart waar nu nog Kids Vrij op staat kunt u dan bewaren als een reservekaart. Normaal gesproken is een nieuwe kaart met enkele dagen tot hooguit een week in huis, nu in december met kerstkaarten die weer verstuurd gaan worden zou het misschien wat langer kunnen duren, dus is 14 dagen van tevoren besteld misschien wel handig. 

Een saldo-abonnement wijzigen naar Flex zou gewoon moeten kunnen, maar wellicht moet Kids Vrij eerst beëindigd worden (en verwijderd van de kaart bij een automaat in supermarkt of station).

De dag erna zou het aanvragen van NS Flex vervolgens moeten lukken, zoals ​@Momo al aangeeft, met een ingangsdatum tot 2 weken in de toekomst. Per die datum kan het Flex abonnement op de kaart gezet worden (daar krijg je nog een mail over). Geef bij het bestellen aan dat het om een aanvraag voor een kind gaat (jijzelf bent dan contracthouder).

Maar natuurlijk is een nieuwe kaart veel handiger, want die is gratis en weer 5 jaar geldig.

Ik had nog even zitten zoeken op deze community en er zijn in het verleden meer mensen geweest die een topic hebben geopend over een Flex abonnement afsluiten na Kids Vrij. Veelal net als TS konden die personen niet al voor de verjaardag het gewenste abonnement afsluiten, maar ook waren er personen bij die zelfs daarna nog problemen ondervonden, zoals bv deze:

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu ook het geval zal zijn. Grote kans dat het dan gewoon wel lukt. Maar wil je de dag na de verjaardag van je dochter niet opeens er achter komen dat het abonnement afsluiten toch niet lukt en ze er op 21 december niet mee kan reizen, dan is het meeste zekere wat je kunt doen het abonnement op een nieuwe kaart bestellen met een ingangsdatum op of net voor de gewenste reisdatum. Je hebt dan 2 weken dat de kaart wordt bezorgd en zelfs als de kaart dan nog te laat is (wat ik niet verwacht) dan is het abonnment al ingegaan en kun je via de klantenservice regelen dat er alsnog van de voordelen van het abonnement gebruik kan worden gemaakt dmv couponcodes. 

Precies, gewoon een nieuwe kaart dus. Herinner me ook nog situaties waar een bestelling niet lukte omdat er een OV-fiets abonnement actief was (dat niet eens als product op een kaart staat).

Dat van dat OV-fiets abonnement had ik dus eens. Was overigens om iets anders te testen (namelijk of een datum kiezen voor een nieuw abonnement wel kon zonder OV-fiets abonnement). Op de dag dat klantenservice het OV-fietsabonnement had verwijderd kreeg ik een fout melding, de dag erna ging het goed,

Maar enkele dagen geleden was er iemand die het BTM gedeelte van zijn NS Flex uit had laten zetten en had dit van de kaart verwijderd. Die kon niet gelijk dezelfde dag een apart bus abonnement nemen, de dag erna lukte het wel. En volgens mij zijn er ook personen geweest die iets dergelijks hadden na verwijderen van een Studentenreisproduct, maar ik heb nu even geen zin om naar die topics te zoeken. 

Heb vandaag kidsvrij via kaartautomaat ns beëindigd, maar nu staat de kaart er nog steeds in met een ingangsdatum van vandaag 12-12-24.

Automaat gaf wel aan dat om beëindiging ging, toch vreemd dat die dan een nieuwe ingangsdatum vermeld.

De beëindiging is erin gezet door ns zelf, moest dan zelf langs station, wat ik dus gedaan heb, vraag me dan wel af of dit klopt dan

Automaat gaf wel aan dat om beëindiging ging, toch vreemd dat die dan een nieuwe ingangsdatum vermeld.

De beëindiging is erin gezet door ns zelf, moest dan zelf langs station, wat ik dus gedaan heb, vraag me dan wel af of dit klopt dan.

Wacht het even af tot morgen, ik denk dat het een nachtje verwerkingstijd nodig heeft en het product per morgen uit alle systemen verwijderd is.

Reageer