beantwoord

Klassewisseling NS Flex Dal Voordeel

  • 27 June 2023
  • 44 reacties
  • 740 Bekeken

Na veel contact gehad te hebben met de Chat, telefoon, balie kan ik nog steeds geen klassewisseling doen met mijn NS Flex Dalvoordeel abonnement. Niet in de App en niet op de site. Dit sinds het onderhoud van enkele weken geleden. En niemand kan het oplossen. Niet met het verwijderen en opnieuw aanmaken van mijn account, na verwijzingen waar het zou kunnen.

Ik zou ook een update krijgen, maar heb nooit meer wat gehoord.

En voor de duidelijkheid, ik weet waar het zou moeten kunnen: site: Startpagina mijn NS → Bekijk mijn productdetails: daar zou het moeten staan. Al zegt de hulp dat het op de overzichtspagina (deze link https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard) zou moeten staan.

Ook in de App onder meer → Mijn NS is de optie verdwenen. Wel OV-fiets en Transacties informatie. Maar dat zoek ik niet.

Zijn er meer die met dit probleem zitten? En NS: wat is de status? Wanneer hebben jullie dit opgelost?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 June 2023, 20:33

Bekijk origineel

44 reacties

 

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bij reizigers waar het Samenreiskorting ‘tegeltje’ miste in de app werkt het weer, dus Klassewissel ook?

De tegel Klassewissel is weer terug in de app en op de site. Ik heb geen tegel Samenreiskorting.

Badge +3

De tegel Klassewissel is weer terug in de app en op de site. Ik heb geen tegel Samenreiskorting.

Mooi zo, opgelost dus.

Samenreiskorting heb je niet nodig omdat je NS Flex abonnement al 40% dalurenkorting geeft.

Niet meer gehoord, maar het probleem is inmiddels wel opgelost. De mogelijkheid staat weer in Mijn NS op de app en site.

Oke ik moet zeggen. Momenteel kan je weer onbeperkt omwisselen ook na een kwartier ingecheckt te zijn. Maar dat is al eerder gebeurt dat duurt maar een week en daarna zet ns dat weer uit. Momenteel ben ik volgens de app nog ingecheckt van gisteren en de klassewissel is nu beschikbaar. Terwijl ik vandaag nog heb gereisd en alle notificaties heb ontvangen voor het in en uitchecken. Dus de app herkent wel de check in en check uits maar de app registreert het niet. Op ov-chipkaart.nl kan ik ook gewoon zien dat ik ben ingecheckt en uitgecheckt 

Reputatie 6

Ik heb dit ook al privé aangegeven maar ik post het hier ook:

Ik heb het ticket weer laten openen en expliciet aangegeven dat het gaat om de klassewissel. Excuses voor het ongemak. Ik kan je niet zeggen waar deze vergissing vandaan is gekomen, maar dit zal alsnog opgelost worden.

Ik heb het in Haarlem aan de balie gevraagd, zij gaven aan dat zij dit niet meer mogen doen voor Flex abonnementen. Dus dat is geen optie.

Weet iemand wanneer Daniël weer een dienst heeft?

Badge +3

Als die vakantie heeft zou een andere medewerker je toch ook kunnen helpen?

Of zat je met @Daniël NS in een privégesprek en zou die iets voor je (kunnen) betekenen?

Ja, dat laatste. Hij zou alle informatie die ik hem gaf omtrent de ontbrekende klassewissel doorzetten naar de ICT afdeling. 

Dat laatste. Hij zou alle informatie die ik hem gaf m.b.t. de verdwenen klassewissel doorzetten naar de ICT afdeling….

@Manicus Daniël heeft vanmiddag weer dienst, dus ik ga ervan uit dat hij dan verder aan de slag gaat met je vraag. Mocht ik in de tussentijd kunnen helpen, dan mag je mij natuurlijk altijd een privébericht sturen.

Badge +3

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bij reizigers waar het Samenreiskorting ‘tegeltje’ miste in de app werkt het weer, dus Klassewissel ook?

Bij mij nog steeds niet. Wat hebben jullie gedaan? Klantenservice kon niets doen. Hebben jullie op een andere manier druk uitgeoefend?

Reputatie 6

Dit is inmiddels doorgezet naar onze IT afdeling voor een verdere oplossing! 

Ik heb ooit een voorkeur voor 1e klasse in mijn DalVoordeel abonnement ingesteld. Nu wil ik dat wijzigen in een voorkeur voor 2e klasse. Dat kan niet in de app, en niet op de site. Ik moet er nu elke dag aan denken om bij de automaat voor de betreffende dag een klassenwissel in te stellen. Dat is ongelooflijk onhandig, en soms vergeet ik het ook.

Ik heb zojuist Klantenservice gebeld, en die zegt dat het onmogelijk is “omdat het een oud abonnement is”. Een verdere verklaring was er niet. Ik heb gevraagd of ik dit moet zien als een ontmoedigingsbeleid voor dit abonnement.
Heel bijzonder dit. Ik neem aan dat NS de meerkosten van 1e klas voor haar rekening neemt als ik per abuis vergeten ben naar 2e klas te wisselen?

 

Badge +3

Ik heb ooit een voorkeur voor 1e klasse in mijn DalVoordeel abonnement ingesteld. Nu wil ik dat wijzigen in een voorkeur voor 2e klasse. Dat kan niet in de app, en niet op de site. Ik moet er nu elke dag aan denken om bij de automaat voor de betreffende dag een klassenwissel in te stellen. Dat is ongelooflijk onhandig, en soms vergeet ik het ook.

Ik heb zojuist Klantenservice gebeld, en die zegt dat het onmogelijk is “omdat het een oud abonnement is”.

Welkom @AHO bij de NS Community!

Je hebt blijkbaar een Dal Voordeel (geen NS Flex) abonnement op saldo, waarschijnlijk een voormalig VDU (Voordeeluren) abonnement.

Als je daarmee van klasse wilt wisselen moet dat altijd bij een kaartautomaat.

Je kunt het ook omzetten naar NS Flex Dal Voordeel (vandaag nog voor € 2,50 de eerste drie maanden!) en dan kan je de reisklasse wel in de NS app wisselen op elk moment dat je dat wilt.

Let wel op dat je dan geen 60+ Keuzedagen meer kunt krijgen.

Reizen op een 1e klas incheck gaat de NS niet vergoeden als je besluit 2e klas te reizen (waar je gaat zitten of staat in een trein weet men niet).

Bij NS Flex kan je tot 15 minuten na het inchecken wisselen van klasse (in ieder geval bij een 2→1 upgrade naar 1e klas).

Gaat dat om de knop Samenreiskorting aan-/uitzetten of 1e klasse instellen? Beide zouden weer moeten werken. Omdat dit sinds kort is opgelost, zou je weer kunnen proberen de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Badge +3

Niet meer gehoord, maar het probleem is inmiddels wel opgelost. De mogelijkheid staat weer in Mijn NS op de app en site.

Dank voor de terugkoppeling. Alsnog vreemd dat men het via de Klantenservice of bij een balie niet meer mag/kan instellen.

Bij mij nog steeds niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Badge +3

Er staan wel veel persoonlijke gegevens in je screenshots, maar goed met NS Flex Dal Voordeel zou er een tegeltje Klassewissel moeten zijn.

Bij mij staat die bij een kaart onder OV-fiets en bij een andere kaart een stukje verder naar beneden.

Ik zie wel dat het kaartnummer bij die Klassewissel niet klopt, dat is een van mijn andere kaarten!

Als ik die op 1e klas zet krijg ik een mail dat het aan staat op die andere kaart, de website bevestigt dat (staat aan op die andere kaart maar niet op de kaart die ik in de app in beeld heb).

Aanmelden voor OV-fiets kan wel kloppen ook al staat er NS Flex op die kaart. Ik heb OV-fiets uit laten zetten voor de veiligheid als ik mijn kaart zou verliezen.

Oke ik ben een stapje verder. De klantenservice heeft mij teruggebeld en inmiddels is mijn klacht doorgestuurd naar de managers en de ict afdeling aangezien de app ontwikkelaars niet eens intern reageren. Maar ns erkent nu het probleem eindelijk en als het goed is gaat de ict afdeling naar mijn account kijken. Als het goed is. En het hele probleem met de chat van de klantenservice wordt ook verbetert want het hele systeem wordt in mei vervangen. Dus hopelijk is het dan makkelijker om steeds geld terug te claimen. 

Nooit meer iets van Daniël of een andere NS moderator vernomen en ik kan nog steeds geen klassewissel toepassen. Ik baal hier zo ontzettend van. Het is toch absurd dat niemand je kan helpen. We hebben het hier wel over het grootste openbaar vervoer bedrijf van Nederland.

Daniël heeft a.s. zondag weer een dienst staan, dus dan zal hij dit zeker oppakken met je.

Beiden. Maar het ligt niet aan de app. Ook op de website (onder Mijn NS) zijn de opties verdwenen. Het mnkement is dus aan mijn kaart gekoppeld. Vandaag de app op mijn nieuwe werktelefoon ge:installeerd en ook daar weer nada.

Reputatie 6

Heb je sinds vorige week nog weer contact gehad met de klantenservice Manicus? Zo niet, wil ik je vragen om daar eerst nog contact mee op te nemen. Zo ja en het is alsnog niet gelukt, wil je mij dan een privébericht sturen? Dan kijk ik even met je mee. 

Reageer