beantwoord

Kosten weekend vrij abonnement

  • 4 March 2024
  • 7 reacties
  • 181 Bekeken

Goedendag, 

Mijn basisabonnement is op NS flex basis maar per 1 maart heb ik gekozen voor het NS Weekend vrij abonnement. De 34 € (watnog) van het abonnement is afgeschreven maar de volgende dag ontvang ik een extra factuur van 30,13 euro die op 7 maart wordt afgeschreven (zie foto), waarom?? Ik wil graag uitleg.

PS: Ik ben tot 26 maart niet meer van plan om in de weekenden te gaan.

icon

Beste antwoord door dennisg 4 March 2024, 08:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

Een wijziging binnen flex gaat direct in. Meestal krijg je na een wijziging van je abonnement een dag na de wijziging een tussentijdse factuur tot aan je vaste factuurdatum. In dit geval dus 25 maart.

 

Mocht je het tot 26 maart niet gebruiken zal ik contact opnemen met de klantenservice hierover. En maak gebruik van het herroepingsrecht om het terug te draaien. Eventuele reizen met de trein sinds 1 maart die je dan gemaakt hebt worden dan toch berekend. Mocht dit meer zijn dan dat bedrag kun je het beter zo laten.

 

Wat stond er op de factuur van 25 februari? Had je toen ook weekend vrij? Dan kan dat wel kloppen met je eerste afschrijving. En had je het daarna gewijzigd naar flex basis of had je toen ook al basis?

Reputatie 3

Indien u vragen heeft over factuur dan kunt u het beste contact opnemen met NS met chat of telefonisch.

 

​​​NS weekend vrij is een maandabonnement, na 30 of 31 dagen kunt u dagelijks opzeggen of wijzigen. Ik ga vanuit dat u voordat u het abonnement afsloot hebt berekend wat het voordeligste optie is (€35 per maand haal je snel eruit)

 

Zo te zien heeft u al NS flex. Wijzigingen (toevoegen van abonnement) gaat gelijk in.

 

 

Een wijziging binnen flex gaat direct in. Meestal krijg je na een wijziging van je abonnement een dag na de wijziging een tussentijdse factuur tot aan je vaste factuurdatum. In dit geval dus 25 maart.

 

Mocht je het tot 26 maart niet gebruiken zal ik contact opnemen met de klantenservice hierover. En maak gebruik van het herroepingsrecht om het terug te draaien. Eventuele reizen met de trein sinds 1 maart die je dan gemaakt hebt worden dan toch berekend. Mocht dit meer zijn dan dat bedrag kun je het beter zo laten.

 

Wat stond er op de factuur van 25 februari? Had je toen ook weekend vrij? Dan kan dat wel kloppen met je eerste afschrijving. En had je het daarna gewijzigd naar flex basis of had je toen ook al basis?

Goesendag, dank u voor uw reactie.

Nee, ik ben niet meer van plan om de rest van deze maand in het weekend te reizen. Aan de andere kant moet ik doordeweeks naar mijn werk. Op de factuur van februari had ik geen weekend vrij, ik had nog de NS flexbasis

Reputatie 7
Badge +3

Weet je zeker dat je al € 34,95 betaald hebt? Normaal gesproken worden wijzigingen binnen Flex altijd middels facturen en automatische afschrijvingen verwerkt.
Zoals hierboven al aangegeven verandert de factuurdatum nooit. Als dat bij jou dus de 26e is, en je wijzigt op 1 maart naar Weekend Vrij, krijg je een tussentijdse factuur voor de periode van 1 t/m 25 maart. Dat is de factuur die je hier hebt laten zien. Op 26 maart zal er weer een nieuwe factuur gestuurd worden voor een volledige maand van 26 maart t/m 25 april.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je op 1 maart wijzigt naar Weekend Vrij, terwijl je aangeeft niet van plan te zijn te gaan reizen in de weekenden.

Weet je zeker dat je al € 34,95 betaald hebt? Normaal gesproken worden wijzigingen binnen Flex altijd middels facturen en automatische afschrijvingen verwerkt.
Zoals hierboven al aangegeven verandert de factuurdatum nooit. Als dat bij jou dus de 26e is, en je wijzigt op 1 maart naar Weekend Vrij, krijg je een tussentijdse factuur voor de periode van 1 t/m 25 maart. Dat is de factuur die je hier hebt laten zien. Op 26 maart zal er weer een nieuwe factuur gestuurd worden voor een volledige maand van 26 maart t/m 25 april.

Ik snap alleen niet zo goed waarom je op 1 maart wijzigt naar Weekend Vrij, terwijl je aangeeft niet van plan te zijn te gaan reizen in de weekenden.

Hallo, 

Ik ben overgestapt op het weekend wrij omdat ik precies van 1 tot en met 3 maart een weekend naar het noorden ging, wat voor mij heel duur zou worden als ik niet voor dit abonnement had gekozen.

En ja, ik heb al 34.95 betaald. Daarom begrijp ik het niet. 

Badge +3

Neem contact op met de Klantenservice, want bij een tussentijdse wissel van Flex gaat alles gewoon via een factuur voor (een deel van) de lopende maand, en dat is dus de factuur in de openingspost.

Je kunt het abonnement herroepen maar dan betaal je natuurlijk alsnog voor je reizen van 1-3 maart.

Als je op/vanaf 1 april wijzigt betaal je daarna niet meer, je krijgt een deel terug van de € 34,95 die je per 26 maart betaalt (factuurdatum 27 maart).

Neem contact op met de Klantenservice, want bij een tussentijdse wissel van Flex gaat alles gewoon via een factuur voor (een deel van) de lopende maand, en dat is dus de factuur in de openingspost.

Je kunt het abonnement herroepen maar dan betaal je natuurlijk alsnog voor je reizen van 1-3 maart. Als je op precies 1 april wijzigt betaal je de volgende maand niet.

Ja dat zal ik zeker doen. 

Bedankt :)

Reageer