laatste dag geldigheid keuzedag


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Deze week zag ik dat er nog een keuzedag beschikbaar was tm 30 april 2022 voor mijn vrouw en mij. Dus op zaterdag 30 april een treinreis gepland. Wat bleek op zaterdagmorgen 30 april bij het ophalen van de keuzedag bij de automaat konden wij alleen de keuzedag met een geldigheid tm 30 juni 2022 ophalen. En onze keuzedag met de geldigheid tm 30 april stond er niet meer bij. Direct de NS gebeld maar met deze buitenlandse stem aan de telefoon kwam ik niet verder dan dat het beleid van de NS was. Ze kon mij niet vertellen waarom een keuzedag die 30 april nog geldig is niet op te halen is op 30 april zodat wij kunnen reizen. Voelt echt aan als diefstal door NS en dat terwijl wij de afgelopen anderhalve jaar van corona tijd al onze keuzedagen al bewust hebben moeten en laten verlopen.

Daniël NS 2 jaar geleden

Hey JAZ. Welkom bij de NS Community.

We kunnen helaas hier niet je gegevens inzien en ik kan dus niet achterhalen wat de exacte omstandigheden zijn. Je kunt nogmaals contact op zoeken met de Klanten Service voor verdere verduidelijking. Zou je hier verder niet uitkomen kan ik ook nog meekijken in een privé bericht.

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waar hebben wij gezegd dat het systeem het verkeerd had? 

 

Reputatie 5

Op de website van NS staat trouwens (nog steeds) dat de keuzedagen vervallen na de einddatum en ook dat de geldigheid gelijk loopt aan de geldigheid van het DalVoordeel-abonnement.

 

Waar hebben wij gezegd dat het systeem het verkeerd had? 

 

Het is maar net hoe je het interpreteert. Het was in ieder geval gewoon een foutje in de tekst wat gelukkig is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +3

De fout bestaat al een tijd, maar niet jaren lang. Waar hebben wij gezegd dat het systeem het verkeerd had? In ieder geval klopt dat niet. Ik heb het uitgezocht en dit was de reden. Ik kan geen exacte datum geven, maar ik kreeg wel te horen dat het enige tijd geleden al gecorrigeerd was.

Ik kom er op terug.

Bij mij deed het probleem zich bijna 1,5 jaar geleden voor.

Badge +3

Zolang ze maar een volledige maand geldig zijn, dus Keuzedagen die op de 6e van een maand uitgegeven zijn moeten in ieder geval tot en met de 5e nog geldig zijn, ook al staat de volgende Keuzedag (geldig per de 6e) al een dag eerder klaar.

Zo zal het ook in je overzicht in Mijn NS en de e-mail staan, toch?

Reputatie 7
Badge +3

Zolang ze maar een volledige maand geldig zijn, dus Keuzedagen die op de 6e ingegaan zijn moeten in ieder geval tot en met de 5e nog geldig zijn, ook al staat dan de volgende Keuzedag (geldig per de 6e) al klaar.

Zo zal het ook in je overzicht in Mijn NS en de e-mail staan, toch?

Zo staat het in mijn overzicht, maar volgens @Erryt NS zou het niet tot met de 5e maar tot de 5e zijn.

Ik denk dat het toch te maken heeft met de keuzedag die de 6e op te halen is de 5e klaargezet wordt.

Badge +3

Zo staat het in mijn overzicht, maar volgens @Erryt NS zou het niet tot met de 5e maar tot de 5e zijn.
Ik denk dat het toch te maken heeft met de keuzedag die de 6e op te halen is de 5e klaargezet wordt.

Precies dat dus, jammer @Erryt NS dit klopt dus gewoon ergens niet toch? 🤔

“Weet je wat, we passen een of andere tekst aan en vervolgens is een Keuzedag zomaar een dag korter geldig geworden dan iedereen zou verwachten”… 😮😫

Omdat de volgende Keuzedag al staat te trappelen om gebruikt te worden…. 

Zie openingspost van dit topic, het is gewoon een systeemfout waar je van alles over kunt zeggen (tekst in e-mail en overzicht in Mijn NS veranderen of een coulance e-ticket aanbieden) maar het is dus simpelweg fout!

Ik ben verder niet boos of zo (geen gedupeerde) maar mijn verstand staat erbij stil.

Voor de rest, zie de openingspost van dit topic, een Keuzedag geldig t/m 30 april zou geen Keuzedag moeten opleveren die van 30 april t/m 30 juni geldig is (want dat is een dag te veel!) en zou dus t/m de 29e moeten zijn.

Ook fijn, dan haal je die de 29e op om op de 30e mee te reizen, en is die ineens ‘verlopen’ en reis je op saldo?! #kanniewaarzijn

Voor wie een Mijn OV-chip account heeft… Ik zou na het ophalen van een Keuzedag vooral eens kijken bij kaartinformatie tot wanneer die precies geldig is.

Reageer