Maandkaart traject vrij | NS Community
beantwoord

Maandkaart traject vrij

  • 15 March 2022
  • 5 reacties
  • 266 Bekeken

wij hebben een dochter van 13 die met de trein naar school moet, nu willen wij daar een maandelijks abonnement traject vrij voor nemen, maar dat kan niet omdat wij een BKR notering hebben.

nu ben ik niet te beroerd om elke maand naar het ns station te rijden om een maandkaart te nemen,maar wat ik wel erg apart vind is dat een abonnement traject vrij 175 euro kost en een maandkaart traject vrij 209 euro is. Ik snap als een maandkaart wat duurder is, maar gelijk 34 euro vind ik wel heel veel.

en dan probeer je de ns te bellen, krijg je altijd een gebrekkig Nederlands sprekend persoon eraan, waar je ook niet verder mee komt, ja een hoge gsm rekening.

 

icon

Beste antwoord door Momo 15 March 2022, 09:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Behalve pre-paid maandkaarten zijn er ook pre-paid kaarten voor 3 maanden, dan is de prijs per maand gelijk aan die wat je voor een Flex Traject Vrij zou betalen. Wellicht is dat een optie.

Reputatie 7
Badge +1

Dat verschil komt omdat vroeger een JAARkaart inderdaad zoń 15-20% goedkoper was als losse maandkaarten-om de vakanties/vrije dagen etc te compenseren die elk werkend mens en zeker scholieren toch wel hebben. Maar helaas is het bij veel scholen zo dat je bvb na 6-7 weken een weekje vrij hebt en dan schiet je er niks mee op met losse maandkaarten.

Met FLEX heb je het grote voordeel dat je meteen kan ´pauzeren´ als je niet hoeft te reizen en zo de kosten te drukken. Als U inderdaad daadwerkelijk bent afgewezen als FLEX-klant dan is de enige mogelijke opl. eigenlijk via een familielid als betaler te werken en die dan de kosten te vergoeden. Uiteraard weet ik niet of dat in uw situatie haalbaar is.

Badge +3

Een BKR notering zou helemaal niet uit moeten maken. Die krijg je namelijk vaak al bij een telefoonabonnement.

Het zal wel door die suffe Focum kredietcheck komen, en dan is het gebruiken van een ander adres (van je werk of school) eigenlijk al voldoende om er doorheen te komen.

Reputatie 7
Badge +1

Een BKR notering zou helemaal niet uit moeten maken. Die krijg je namelijk vaak al bij een telefoonabonnement.

Het zal wel door die suffe Focum kredietcheck komen, en dan is het gebruiken van een ander adres (van je werk of school) eigenlijk al voldoende om er doorheen te komen.

 

Een BKR notering wil volgens mij zeggen dat je een achterstandsmelding ergens op hebt. Anders spreek je van een BKR registratie.

Badge +3

 

Een BKR notering wil volgens mij zeggen dat je een achterstandsmelding ergens op hebt. Anders spreek je van een BKR registratie.

Whatever, NS heeft bij mijn weten geen recht om je BKR status te checken (of krijgt daar niet zinnigs uit tenzij je problemen hebt gehad met iets soortgelijks).

Een hypotheekachterstand of studieschuld weten ze dus niet.

Probleem zit bij Focum, die van alles over jou (of je adres) denken te weten. Dat mag stoppen (mijn mening).

Reageer