beantwoord

mail bij-abonnementen nog steeds niet ontvangen

  • 28 February 2022
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

In november heeft NS aangekondigd dat bij-abonnementen stoppen, maar dat de klanten in februari een aanvullende mail mogen verwachten. Deze mail heb ik op 28 februari nog steeds niet gezien. NS klantenservice gebeld (helaas moeilijk verstaanbaar) en deze beaamt het stoppen per 1 maart, maar zegt dat ik mij niet ongerust hoef te maken en geduld moet hebben tot 15 maart, dan of daarvoor komt er een mail met instructies. Via de NS-chat functie wordt mij geschreven dat er op 2 maart gestopt wordt met de bij-kaart maar wel “Vanaf 2 maart gaan we klanten outbound bellen om ze hierover te informeren”. Ik ben met deze moeizame antwoorden nog steeds niet gerustgesteld en vrees dat ik binnenkort voor een gesloten poortje sta. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Rene74 28 February 2022, 16:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Ik heb twee weken geleden een mail ontvangen met daarin de instructie voor het gebruikmaken van de overgangsaanbieding voor gezinsleden. En vorige week zelfs een herinneringsmail. Per 1 maart worden bijabonnementen door NS stopgezet en tot 15 maart kan het gezinslid via de knop in de e-mail aan de hoofdcontracthouder een eigen Flex-abonnement afsluiten met korting. Zolang dat nieuwe abonnement niet afgesloten is reist u dus tegen regulier vol tarief op saldo.

Ik begrijp niet dat u geen mail hebt ontvangen. Tenzij u geen hoofdcontracthouder bent. Zit het misschien in de spambox? 

Beste Rene, bedankt voor deze reactie. Op zo een mail had ik ook gehoopt. Deze mail klinkt heel anders dan de informatie die NS mij via telefoon of chat geeft. Ik mag hopen dat in Utrecht toch de echte kennis zit.

Ik ben contracthouder en bekijk mijn spam elke dag, dus daar ligt het probleem niet. Vorige week gebeld met NS en daarna ook gechat. Maar beiden geven aan op dit moment niets te kunnen betekenen, wel excuses maar verder even geduld koesteren tot 15 maart (NS inlichtingen) of tot 2 maart (chat). Een eventueel verzonden mail die jij blijkbaar wel hebt gehad konden ze niet nasturen ook al wil ik heel graag kunnen blijven reizen, zelfs dalvrij.

Ik weet niet of ik nu heel teleurgesteld, bedroefd of juist heel boos moet zijn, maar weet ook niet wie bij NS mij nu het verlossende woord kan geven.

Badge +3

Vreemd dat ze die mail niet kunnen nasturen, want dat is de enige manier om die 35% korting te krijgen als de NS het niet telefonisch of via de chat wil regelen.

Als de houder van het bijabonnement 65+ is, is het goedkoper om gewoon NS Flex Dal Vrij te bestellen, dan kost het € 46,80 i.p.v. € 70,14 per maand (voor 2e klas).

Reputatie 7

Ik mag toch aannemen dat NS de mail met de aanbieding tegelijk naar alle betreffende klanten stuurt. Heel vreemd dat dat blijkbaar niet gebeurd is. En wat is er onmogelijk aan mail nasturen? Niet echt klantvriendelijk.

En dan die tegenstrijdige info vanuit NS. Dat betekent dat een deel van de klanten dan tijdelijk zonder abonnement zit (en ongewild mogelijk extra kosten maakt) terwijl anderen het Dalvrij doorlopend aan 1 maart kunnen bestellen. Hopelijk reageert een moderator op dit forum op dit topic met goede uitleg.

Reputatie 3

Zie ook dit topic

 

 

Via klantenservice is mijn probleem opgelost. Daarvoor wel heel vroeg al contact gezocht en iemand getroffen die blijkbaar wist wat ik wilde en mij direct kon helpen. 65+ tarieven zijn goedkoper dan de NS aanbieding, deze laatste is dus inderdaad niet interessant. Een code in een toelichtende mail is daarom ook niet interessant als voordelige tegemoetkoming (en misschien is daarom die mail maar niet verstuurd?), maar waarschijnlijk wel nodig vanwege een link om verder te kunnen. Overzetten kan blijkbaar alleen op het moment dat het vorige abonnement is beëindigd (dat verklaart dan de eerst wel erg willekeurige datum van 2 maart waar ik tegenaan liep) en het nieuwe abonnement is direct te gebruiken. Kortom, de ene klantenservice medewerker is de andere niet en na drie pogingen toch nog gelukt.

Reageer