Skip to main content

Hi,

 

Is there any subscription which will allow me to travel with Tram, Metro and buses Unlimited?

Vond bij Arriva nog wel deze https://www.arriva.nl/web/show/search?id=114176&keyword=netabonnement (met een link naar Particulier).

Maar dat is info uit 2018, dus zal nu ook wel allemaal Arriva Flow zijn (à la NS Flex maar dan zonder kredietcheck).


Zie ook de tarievenlijst.

 


@Robert B Even gegoogled en ik zie dat OV Vrij nog steeds wel bestaat…. Het kost 389, 24 euro exc. BTW.

Maar:  het abonnement is alleen beschikbaar op de NS Business Card...  Bijzonder. 

Oh, apart inderdaad. Dat bedrag incl. BTW komt dan op € 424,27 en dat is inderdaad net iets meer dan 60 euro bovenop de € 362,40 voor Altijd Vrij (trein).

Voor één bepaalde regio/provincie zijn er natuurlijk goedkopere BTM (zone/ster/regio) abonnementen.

Ik zie dat Arriva Flow (vergelijkbaar met NS Flex) het nog wel aanbiedt https://www.arriva.nl/consumers/season-tickets-and-tickets/season-tickets.htm

Netabonnement (National Season Ticket)

  • Also valid on other public transport networks (all city and regional busses, trams and metros)
  • You travel almost daily
  • Or you travel long distance

Eens kijken wat het daar kost (accountje aanmaken) Nee, lukt me niet, bij Altijd Vrij € 362,40 houdt het ook daar op 😥


@Robert B Even gegoogled en ik zie dat OV Vrij nog steeds wel bestaat…. Het kost 389, 24 euro exc. BTW.

Maar:  het abonnement is alleen beschikbaar op de NS Business Card...  Bijzonder. 

Daar heb ik dus niets aan…..


Wat is dat duur! 312,80 euro voor een volwassene voor alleen maar bus/tram/metro. Voor Altijd Vrij met alleen maar de trein ook nog eens 362 euro per maand....

Dan kan je beter in Zwitserland wonen: een General-abonnement voor onbeperkt altijd álle OV inclusief (veer)boten in het hele land voor (omgerekend) 347 euro per maand! Een koopje vergeleken met de tarieven bij ons. Hadden wij dat maar 😆

Dat was er wel, en heette OV Vrij (als uitbreiding op Trein Vrij/Altijd Vrij). Kostte meen ik rond de 65 euro per maand.


Wat is dat duur! 312,80 euro voor een volwassene voor alleen maar bus/tram/metro. Voor Altijd Vrij met alleen maar de trein ook nog eens 362 euro per maand....

Dan kan je beter in Zwitserland wonen: een General-abonnement voor onbeperkt altijd álle OV inclusief (veer)boten in het hele land voor (omgerekend) 347 euro per maand! Een koopje vergeleken met de tarieven bij ons. Hadden wij dat maar 😆


There is a Net abonnement valid in all busses, trams and metro available and can be bought at those companies, like Arriva. It is rather costly though.

https://webshop.arriva.nl/nl/webshop/product-selection/overview

 

Net abonnement

Prijzen op donderdag 1 september 2022

Leeftijd Maand Jaar
Kind (4 t/m 11) € 206,45 € 2.064,50
Jeugd (12 t/m 18) € 206,45 € 2.064,50
Volwassene (19 t/m 64) € 312,80 € 3.128,00
Senior (65+) € 206,45 € 2.064,50

Onbeperkt reizen met alle bussen, trams en metro’s in Nederland.

Geldig:

  • In alle stads- en streekbussen, trams en metro’s in Nederland.
  • Op alle Interliners, Qliners, R-netlijnen en HOV lijnen.
  • Op de Parkshuttle (Connexxion).
  • In vrijwel alle buurtbussen en servicebussen.

Niet geldig:

  • In de trein.
  • Op de Nachtlijnen (m.u.v. EBS, GVB en Connexxion).
  • In de Arriva/Qbuzz Opstapper, OV-taxi, Waterbus en bij Evenementenvervoer.

Yes and no. And of course never via/by NS=the national railways.

Yes for certain smaller areas-usually the province or the area where the local buscompany runs. Sometimes still by zones-the more zones, the higher the price, sometimes other ways. In the distant past there were also national such tickets-but as hardly anyone travels by bustram in the whole country and the price became so high, it became superfluous.

NO-never combined with trains from NS. In the distant past this was possible-all gone.

In any case-you have to ask the local company-look at their site, and you also need to provide+pay for your own personal chipcard (with foto+name on)-this will take at least 1 week to produce, cost 7,50.

In case you need more help, post precise details, also age.

 


Reageer