beantwoord

Mijn factuur klopt niet?

  • 26 October 2022
  • 2 reacties
  • 546 Bekeken

Ik heb een daluren abonnement aangeschaft bij NS, en ben van de overtuiging dat de daluren beginnen na 9:00 in de ochtend, tot 16:00 in de middag.

Nou heb ik netjes na 9:00 ingecheckt om naar Utrecht te reizen, wat ik elke maandag en dinsdag moet - en het staat zelfs in de app: 9:05 tot 9:47, 9:03 tot 9:50, enzovoorts. 

Mijn abonnement hoort geheel gratis in de daluren te reizen, maar nou kom ik erachter dat ik gewoon voor die reizen vlak na 9:00 de volle prijs ben gevraagd, en is mijn factuur 180,- in plaats van de 107,90 die ik verwachtte. Ik kan dit dan ook niet betalen, EN het slaat nergens op. Ik reis in de tijden dat ik gratis mag reizen, en ik moet alsnog extra betalen voor de rit? 

Help?

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 October 2022, 12:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Chrisjcb,

Er zijn eigenlijk twee mogelijke oorzaken:

  • Het abonnement is na aanschaf niet “opgehaald” bij een kaartautomaat en staat daardoor nog niet op de OV-chipkaart zelf
  • Er is vóór de reis in de daluren nog een andere reis gemaakt, die is begonnen in de spits. Als er minder dan 35 minuten tussen het uit- en inchecken zit, blijft het eerdere tarief gelden

Hoe dan ook, wij kunnen hier niet bij klantgegevens. Voor specifieke vragen over je abonnement of je factuur, of voor verzoeken om restitutie, zul je rechtstreeks contact op moeten nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Reputatie 7
Badge +4

Weet u echt zeker dat u een Dalvrij abonnement hebt en geen Dal Voordeel? Het is op de factuur te zien.

Reageer