Mogelijkheid tot abonnement voor passagiers

  • 22 February 2022
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedenavond. Ik zou het graag willen vragen. Ik heb een abonnement voor € 107,90 per maand. Het pakket heet NS Flex Dal Vrij en in die aanbieding kunt u maximaal 3 personen gratis meenemen. Kunt u mij adviseren wat er nodig is? Bedankt u heel veel. avond Zarubova


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt niet drie personen gratis meenemen. U kunt wel drie personen meenemen die reizen met samenreiskorting, en dat is 40 procent onder de normale prijs.

Alle drie hebben een ov-chipkaart nodig. Daar moet samenreiskorting op gezet worden, dat kan via de app of de site. Hebben ze geen Flex dan kan het ook op een automaat.

Als ze inchecken tijdens de daluren wordt de samenreiskorting geldig en de kosten van de reis wordt na het uitchecken verrekend door de computer. 

 

U reist zelf met uw Dalvrij zonder verdere kosten, als u incheckt in de daluren. U hoeft ook niets op uw kaart te zetten als u drie mensen met samenreiskorting meeneemt.

Bedenk wel dat Samenreiskorting niet altijd de goedkoopste oplossing is. 

Badge +3

Alle drie hebben een ov-chipkaart nodig. Daar moet samenreiskorting op gezet worden, dat kan via de app of de site. Hebben ze geen Flex dan kan het ook op een automaat.

Vervoerbewijzen met Samenreiskorting zijn ook beschikbaar ale e-ticket. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +4

Een e-ticket kan zeker, maar heeft wel twee grote nadelen. Met Dalvrij kun je voor de spits inchecken en de reis in de spits afmaken. Met een e-ticket moet je voor vier uur de trein uit zijn. Dat kan in de praktijk lastig samengaan en is niet leuk bij het samen reizen, want je reist op verschillende voorwaarden. Een tweede niet onaanzienlijk nadeel van de e-ticket is dat je de reis van te voren op moet geven. De ov-chipkaart gebruiken is een kwestie van in- en uitchecken en je bent vrij te reizen zo je wilt.

Het voordeel van een e-ticket kan natuurlijk zijn dat er geen ov-chipkaart aangeschaft hoeft te worden, het is niet vast te stellen of de medereizigers die al hebben. Als je precies weet welke reis je gaat maken is het wel een alternatief.

Een e-ticket kan dus wel, maar heeft nogal wat beperkingen die je wel moet meewegen.

Reageer