beantwoord

na stopzetting toch automatische afschrijving door NS

  • 18 May 2022
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

op mijn verzoek heeft NS mijn OV-chipkaart stopgezet. NS betaalde het saldo van 26,80 op 26 april jl. terug. Inmiddels heb ik een NS flex abonnement gekregen. Op 22 april jl. echter werd er 50 euro afgeschreven door TRANS LINK SYSTEMS met als omschrijving betaling OV-chipkaart automatisch.

wat moet ik doen om die 50 euro weer teruggestort te krijgen.

icon

Beste antwoord door Momo 18 May 2022, 13:25

Bekijk origineel

2 reacties

€50 is precies het bedrag dat in rekening wordt gebracht als u geen geldig vervoersbewijs hebt. 

Weet u zeker dat u NS Flex wel bij de automaat op uw chipkaart hebt gezet?

Reputatie 7
Badge +3

Als die €50 is vanwege geen geldig vervoersbewijs moet het een correctietarief zijn. En dat kan alleen als Flex wel op de kaart staat, ook wordt het dan afgeschreven door NS en niet door Trans Link.

at het door Trans Link wordt het afgeschreven met omschrijving OV-chipkaart automatisch doet me meer denken aan automatisch opladen. Mogelijk is er €50 automatisch op de kaart opgeladen voordat Flex actief werd. Heeft u een account bij OV-chipkaart.nl? Dan zou ik daar eens kijken naar de transacties. Als er na dat automatisch opladen van €50 nog mee is gereisd is het heel goed mogelijk dat er daarna nog €26,80 an saldo overbeef, wat dan vervolgens na actieveren van Flex door NS is terug betaald. 

Reageer