Hie zit het met degene di3 van mij een samenreiscode ontvangt en een kaartje koopt. Welke namen moeten er dan ingevuld worden. Ook die van mij als abonnement houder of alleen van degene die dat kaartje koopt als hij de enige is die met mij samen reist
Op elk e-ticket moet de naam staan van de persoon die ermee reist. De naam van de abonnementhouder wordt niet ingevuld.
De naam van de abonementhouder komt overigens ook op een e-ticket te staan, “reist samen met …” maar dat gebeurt dus automatisch.
De naam van de abonementhouder komt overigens ook op het ticket te staan, “reist samen met …” maar dat gebeurt dus automatisch.
Haha, ik las de reactie van Tochjo verkeerd , vond het al gek dat de abonnementhouder niet op de e-ticket zou staan, hoe wil je het anders controleren...
Dus mijn naam staat dan automatisch op e ticket en de naam van reiziger als goed heb
Dus mijn naam staat dan automatisch op e ticket en de naam van reiziger als goed heb
Als de naam van de medereiziger goed is ingevoerd wel ja .
Jouw naam hoeft dus niet ingevoerd te worden
Bij een e-ticket bestelt je medereiziger een ticket op zijn/haar eigen naam met de code die jij gegenereerd/gedeeld hebt. Uiteraard mag jij dat ook zelf doen voor medereizigers, en dan het ticket in jouw eigen app laden of uitprinten. Bij een e-ticket moet ook het traject ingevuld worden.
Bij NS Flex zet je medereiziger Samenrieiskorting aan in de NS app of in Mijn NS, en heeft daarvoor de door jou gegenereerde code nodig. Je medereiziger checkt dan gewoon in- en uit met zijn ov-chipkaart, en wegens de code is bekend dat die persoon met jou meereist.
Oh dat is handig dat laatste van hoe dat werkt met een ov chipkaart voor mede reiziger . Kwam daar nooit precies achter hoe dat zat.
In zijn algemeenheid is samenreizen met de ov- chipkaart beter. U kunt dan ook voor de spits nog inchecken. en de reis in de spits afmaken. Dat kan niet met een e-ticket.
In zijn algemeenheid is samenreizen met de ov- chipkaart beter. U kunt dan ook voor de spits nog inchecken. en de reis in de spits afmaken. Dat kan niet met een e-ticket.
Aanvulling: op een ov-chipkaart waarop flex basis, of flex weekend vrij/weekend dal zonder korting doordeweeks kan samenreiskorting gezet worden. Op een ov-chipkaart op saldo kan alleen nog bij een servicebalie op een station samenreiskorting op de kaart gezet worden.
Ja, samenreiskorting bij NS Flex is mogelijk bij Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting.
Bij andere Flex abonnementen krijg je al 40% korting dus heb je geen Samenreiskorting nodig.
Bij een ov-chipkaart op saldo (dat mag een anonieme zijn) moet je helaas samen naar een balie, of een e-ticket met spitsbeperkingen via de code.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.