Skip to main content

Ik heb een NS mail gekregen over vergeten uit te checken. Ik heb gereisd tussen Ede en Amersfoort en terug. Ik kan deze reis niet terugzien bij mijn historie en kan ook nergens aangeven waar de reis is geëindigd. Er wordt wel, volgens die mail, €12,00 afgeschreven totdat ik het eindstation heb doorgeven. EN dit laatste lukt niet :(

Hoe nu verder? Graag uw reactie.

Via https://www.uitcheckgemist.nl al geprobeerd? NS loopt wel vaker achter qua reishistorie. 

In Ede-Wageningen en in Amersfoort kunt u zowel inchecken bij NS als bij Keolis (voor de Valleilijn). Als u reist op saldo en incheckt bij een andere vervoerder dan NS, dan ziet u die transacties niet in de reishistorie in Mijn NS. U kunt ze dan zien in de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.

Reisde u rechtstreeks tussen Ede-Wageningen en Amersfoort? Dan had u niet bij NS moeten in- en uitchecken, maar bij Keolis. Hebt u per ongeluk bij de verkeerde vervoerder in- of uitgecheckt, dan kunt u dat zien in Mijn OV-chip en dat rechtzetten via de door Kairos genoemde site.

Een check out bij het verkeerde poortje kan hier haast niet het probleem zijn, die geven op stations met meerdere vervoerders immers een foutmelding "check uit bij vervoerder Y" als je bij vervoerder X probeert uit te checken terwijl je bij Y hebt ingecheckt.

Aannemelijk is TS op de terugweg op Ede-Wageningen vergeten uit te checken want daar staan geen poortjes. Zolang het om een vergeten check out bij Keolis gaat is dat op uitcheckgemist.nl te corrigeren, is het bij NS vergeten dan moet je wachten tot het in de reishistorie staat en het daar corrigeren.

En als het je toch lukt om uit te checken bij de verkeerde vervoerder (volgens mij geven NS paaltjes/poortjes geen melding) dan zou dat 20 euro correctie opleveren, of je (bij een paaltje) een incheck opleveren.

12 euro betekent dus eigenlijk altijd dat er een INcheck is (buiten de spits).

volgens mij geven NS paaltjes/poortjes geen melding

NS-poortjes geven die zeker wel, ik heb 'm zelf al twee keer gehad 😉 Verrassend genoeg andersom nooit vergist, dus of Keolis-poortjes die melding geven...

Oke dat is dan prima. Wist wel dat Arriva paaltjes zeggen ‘u bent ingecheckt bij NS’ (dus je staat hier verkeerd) op stations waar beide vervoerders opereren.

Op een station waar alleen Arriva rijdt uitchecken met een NS incheck levert volgens mij een Arriva incheck op, en poortjes laten je naar buiten met als gevolg een gemiste incheck (als die stations er zijn).

Reageer