Nieuwe Daluren Flex | NS Community
beantwoord

Nieuwe Daluren Flex

  • 24 June 2022
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Ik heb vandaag nieuwe Daluren Flex besteld maar deze gaat pas vanaf 1 juli in..ik wil echter dat hij vandaag ingaat..kan dat?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 24 June 2022, 17:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

beste even contact met de klantenservice bellen 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je het abonnement besteld op een OV-chipkaart die je al hebt of op een nieuwe OV-chipkaart? Bij bestellen van een abonnement op een nieuwe kaart kan het abonnement pas 7 dagen na bestellen ingaan. In die tijd wordt de kaart aangemaakt en verstuurd. 

Goedemiddag Marc van Utrecht en welkom bij de Community!

De vraag die Momo stelt is een belangrijke. Heb je je abonnement besteld op een nieuwe OV-chipkaart? Dan is de ingangsdatum, vanwege het productieproces van de kaart, altijd minimaal een week in de toekomst. Als je het abonnement op een bestaande kaart hebt besteld dan kan het per direct ingaan. Dat is overigens ook de standaard bij het bestellen. In dat laatste geval kan de klantenservice je hier mogelijk bij assisteren.

Duidelijk..ik heb een OV chipkaart maar die is verlopen..moet ik dan weer een nieuw plastic kaartje bestellen of eenvoudig de kaart verlengen?

Duidelijk..ik heb een OV chipkaart maar die is verlopen..moet ik dan weer een nieuw plastic kaartje bestellen of eenvoudig de kaart verlengen?

U hoeft niets te doen als u NS Flex heeft besteld op een nieuwe OV-chipkaart. U krijgt die dan vanzelf in de bus. Daarom kan het abonnement pas op 1 juli ingaan. Voor die datum heeft u de OV-chipkaart waarschijnlijk nog niet in huis.

Heeft u NS Flex besteld op uw verlopen OV-chipkaart, neem dan contact op met de klantenservice.

Badge +3

Heeft u NS Flex besteld op uw verlopen OV-chipkaart, neem dan contact op met de klantenservice.

Bestellen van abonnementen op een kaart die binnen 2 maanden verloopt is niet mogelijk, zelfs niet voor gratis abonnementen zoals Kids Vrij.

En ook niet voor abonnementen zoals OV-fiets en Stallen op Rekening, die niet eens als product op je kaart staan maar alleen een administratieve koppeling zijn tussen een kaartnummer en IBAN (voor de maandelijkse incasso). Die hoeven ook niet op je kaart te staan want ze spreken je saldo (dat wel op de kaart zelf staat) niet aan.

Voor de rest, als je gisteren (24 juni) een NS Flex abonnement hebt besteld op een nieuwe kaart is de eerst mogelijke ingangsdatum inderdaad 7 dagen na bestelling, in dit geval dus 1 juli.

De nieuwe ov-chipkaart zal je dinsdag (28 juni) waarschijnlijk wel binnen hebben, maar het NS Flex abonnement is dan nog niet geldig, dus als je er vóór 1 juli mee wilt reizen heb je saldo nodig.

Dat saldo blijft op de kaart staan, en kan je alleen terug krijgen bij een servicebalie van een vervoerder. Beter is het dus om tot 1 juli met losse kaartjes of een andere (anonieme) ov-chipkaart te reizen.

Reageer