NS Flex abonnement overstappen | NS Community

NS Flex abonnement overstappen

  • 13 March 2022
  • 3 reacties
  • 293 Bekeken

Ik heb nu een Flex abonnement Weekend Vrij die is afgesloten op 11 februari dus ik mag nu weer veranderen.

Maar door omstandigheden  weet ik nu niet wanneer ik weer met de trein ga nu wil ik overstappen naar NS Flex Basis dus een abonnement zonder kosten

Mijn vraag is moet ik bij NS Flex Basis ook een maand wachten voordat ik een ander NS Flex abonnement neem bijvoorbeeld weer het Weekend Vrij


3 reacties

Reputatie 7

NS verspreidt hieromtrent onduidelijke informatie. Na stopzetten van mijn abonnement had ik enige tijd geleden een mail ontvangen met de mededeling dat ik op elk moment een nieuw abonnement vanuit Basis zou kunnen opstarten. Dat lukte niet via MijnNS en vervolgens heb ik nogal wat overtuigingskracht moeten gebruiken om het via de Klantenservice voor elkaar te krijgen. Ook de huidige website is niet duidelijk. Er staat dat je een kortingsabonnement vanuit Basis op elk moment weer aan kunt zetten en op dezelfde pagina staat dat Basis op elk moment (na de eerste maand) te wijzigen of op te zeggen is.

Wie het weet mag het zeggen.

 

Badge +3

De voorwaarden spreken over na elke wijziging een Wijzigingsperiode van een maand.

Wijziging: het aanschaffen van uw Basisproduct en/of het aanschaffen, wijzigen dan wel beëindigen van een Flex Abonnement. Het aanschaffen van Toeslagproducten en het instellen van een Klassewissel worden niet beschouwd als een Wijziging.
Wijzigingsperiode: De periode na ingang van een Wijziging die standaard een maand duurt waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.

Maar een moderator (die ook Klantenservice medewerker zijn) wist te vertellen dat in hun interne documentatie staat dat Flex Basis (voorheen ook wel Flex zonder abonnment genoemd) op elk moment weer gewijzigd kon worden naar een betaald abonnement.

Dat moet dan wel via de Klantenservice, want Mijn NS geeft waarschijnlijk de melding dat je nog in een Wijzigingsperiode zit.

Hetzelfde geldt voor een upgrade zoals van Dal Voordeel naar Dal Vrij of van 2e klas naar 1e klas vrij reizen abonnement. Dat kan ook gewoon via de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Maar een moderator (die ook Klantenservice medewerker zijn) wist te vertellen dat in hun interne documentatie staat dat Flex Basis (voorheen ook wel Flex zonder abonnment genoemd) op elk moment weer gewijzigd kon worden naar een betaald abonnement.

Het heeft ook een tijdje op de website gestaan dat je Flex Basis altijd kunt wijzigen, werd toen nog NS Flex zonder abonnement genoemd.

https://web.archive.org/web/20210420114001/https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-wijzigen.html

Zie ook een eerder topic 

 

Reageer