beantwoord

NS Flex product weekend vrij

  • 31 August 2023
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb een NS Flex weekend vrij abonnement wat morgen 1 september ingaat.

Nu kreeg ik gisteren mijn persoonlijke OV kaart binnen waar het Flex product op zou staan.

Deze gekoppeld maar ik zie alleen het zelf gekoppelde NS fiets erbij en reizen op saldo.

Is het zo dat dit er morgen pas bij komt te staan?  omdat het 1 september pas ingaat of is er iets verkeerd 

icon

Beste antwoord door Momo 31 August 2023, 13:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dit zul je morgen pas zien. 

Maar heb jij zelf nog op die nieuwe kaart OV-fiets aangevraagd? Waarom? Want OV-fiets en Stallen op rekening zijn inbegrepen bij NS Flex. 

Klopt dat zag ik ook maar ik dacht dat ik dat toch nog moest activeren voor 0,01 ct erop toe moest voegen

Reputatie 7
Badge +3

Dat activeren dmv €0,01 overmaken is niet nodig. Ik vraag me dan af wat er met dat losse OV-fiets abonnement gebeurt als morgen je Flex abonnement in gaat. 

Dat je uberhaupt een los OV-fiets abonnement kon bestellen en betalen zal zijn omdat je Flex nog niet is ingegaan en je nu nog een kaart op saldo hebt. Als Flex actief is op een kaart kun je een OV-fiets bestellen niet afronden, je loopt dan vast bij betalen.

Badge +3

Dat activeren dmv €0,01 overmaken is niet nodig. Ik vraag me dan af wat er met dat losse OV-fiets abonnement gebeurt als morgen je Flex abonnement in gaat.

Dat zal wel goed gaan, het kaartnummer in het ‘fiets’ systeem blijft hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedoel meer dat het me lijkt dat het losse OV-fiets abonnement komt te vervallen en misschien wordt ook wel die cent teruggestort. 

Badge +3

Ik bedoel meer dat het me lijkt dat het losse OV-fiets abonnement komt te vervallen en misschien wordt ook wel die cent teruggestort. 

Oh ja, ik heb inderdaad ooit € 0,01 terug gekregen maar toen kostte OV-fiets nog € 0,01 per jaar (en was nog niet lang daarvoor verlengd).

De nu betaalde € 0,01 ben je kwijt, die was enkel ter verificatie van je IBAN.

Reputatie 7
Badge +3

Die verificatie is nu dubbelop, want is natuurlijk ook gedaan voor NS Flex. Nou ja, die ene cent zal je ook de kop niet kosten. 

Reageer