Ongebruikte keuzedagen v | NS Community
beantwoord

Ongebruikte keuzedagen v

  • 16 March 2021
  • 5 reacties
  • 271 Bekeken

Reputatie 1

Dag, ik heb een doorlopend dal-voordeelabonnement met 7 keuze dagen 1e klas

het abonnement loopt van 1 mei tot 30 april.

Voor dit jaar staan er voor mij nog 2 keuzedagen die ik in theorie zou moeten opmaken voor 30 april 2021. (vorig jaar ook niet alle dagen opgemaakt)

Maar vanwege het advies om je zo min mogelijke te verplaatsen, ik in de risicogroep val enz. heb ik deze dagen nog niet gebruikt. Mijn vraag is dan ook: blijven deze keuzedagen staan ook na de velenging van het abonnement? op 1 mei a.s.?

 

 

icon

Beste antwoord door Denice NS 16 March 2021, 12:26

Bekijk origineel

5 reacties

Al jaren heb ik een kortingskaart van ns en sinds 6 jaar ook met bijkopen van vrije reisdagen. In de corona tijd zijn die wat begrijpelijk is, ongebruikt gebleven maar nu er weer gewoon gereisd kan worden  heb ik al paar keer een reis willen maken, maar dan was er net die dag storing of werken aan het spoor. Dus heel lang steeds niet kunnen reizen Nu had ik gelezen dat die keuzedagen niet meer na twee maanden ongebruikt verlopen, maar het hele jaar blijven staan, in mijn geval tm november . Afgelopen donderdag voor het eerst weer gebruik van kunnen maken ,stond er in het scherm dat het de vierde keuze dag was. Mijn vraag is waar zijn dan die drie vorige? Toch verlopen ? Hoe zit dat?

Welkom op onze NS Community, lenmien. Dit kan je het beste laten uitzoeken door de klantenservice. Ik heb hier geen overzicht van jouw persoonlijke Keuzedagen.

....heb ik al paar keer een reis willen maken, maar dan was er net die dag storing of werken aan het spoor. Dus heel lang steeds niet kunnen reizen 

Bij werkzaamheden kunt u omreizen of gebruik maken van vervangend busvervoer. Dat u daardoor heel lang niet heeft kunnen reizen klopt dus niet.

Hoi Louisa47!

Keuzedagen uitgegeven vanaf 30 oktober 2020 zijn automatisch 1 jaar geldig. Kortom, normaal gesproken zou je een Keuzedag hebben gehad van 1 november tot en met 31 december. Deze is nu geldig tot en met 31 oktober 2021.

De Keuzedag welke normaal gesproken geldig zou zijn vanaf 1 januari tot en met 28 februari is nu dus geldig tot en met 31 december 2021.

Keuzedagen die zijn uitgegeven vóór 30 oktober 2020 worden helaas niet (opnieuw) verlengd.

Reputatie 1

Dank je wel Denice, het is mij nu helemaal duidelijk.

Prettige dag.

Reageer